Projekt je bil zagnan šele pred nekaj meseci, prvi rezučtati pa so zelo obetavni.
Da bi se v nafti ali bencinu znašla voda je strah številnih voznikov, še posebej tistih, ki zaidejo v manj razvite države, kjer naj bi se ta pogosto znašla v cisterna za gorivo na bencinskih črpalkah. Voda namreč ne zagori in je ni mogoče stisniti, zaradi česar v osnovi lahko s svojo prisotnostjo povzroči hude poškodbe motorjev z notranjim zgorevanjem. Zato se zdi še toliko bolj nemogoče, da bi voda predstavljala rešitev za obstanek dizelskih motorjev na trgu vsaj še nekaj dodatnih let.
Tukaj pa pride na potezo ameriško podjetje Trillion, ki se ukvarja z razvojem nizkoemisijskih goriv. Podjetje iz Louisiane je namreč razvilo posebno dizelsko gorivo, zmešano z vodo, ki je posledično dobilo ime HydroDiesel+. Pri tem seveda niso preprosto zmešali obeh tekočin skupaj, pač pa so z inovativno, tako imenovano tehnologijo nanoemulzije nanodelce kemične raztopine vode dodali v kapljice dizelskega goriva.
Preberite še: Sintetična ali e-goriva - Vmesna stopnja ali dolgoročna rešitev za naš planet?
Inovativen proces s seboj prinaša številne pozitivne posledice, med katerimi je nizka proizvodnja tovrstnega goriva, nižje količine škodljivih izpustov, večja učinkovitost zgorevanja, večja motorna moč in tako dalje. Nastalo gorivo ima namreč za četrtino večji volumen kot čisto dizelsko gorivo, hkrati pa je za njegovo pripravo potrebnih 20 odstotkov manj dizla.
Mešanje z obstoječim gorivom
Inovativnega goriva pri Trillionu zaenkrat e niso preizkusili v praksi, pač pa je bil s strani tretjih oseb preizkušen le v laboratorijih. Enega izmed teh preizkusov si lahko ogledate v spodnjem videu, kjer HydroDiesel+ gori ob boku običajnemu dizelskemu gorivu, izgorevanje pri prvem pa je bistveno bolj čisto. Hkrati ga spremlja manj saj, kar kaže na to, da se v zrak spušča manj škodljivih snovi.
Podjetje Trillion sicer kot eno največjih prednosti goriva, ali bolje rečeno projekta navaja možnost implementacije tehnologije za nanoemulzijo v obstoječe proizvodnje obrate za dizelska goriva oziroma za rezervoarje. Hkrati bi omenjeno gorivo po besedah avtorjev vsaj teoretično lahko uporabljali v obstoječih dizelskih motorjih. Ali bo projekt uspešen pa je odvisno tudi od odziva investitorjev na platformi StarEngine, kjer poteka zbiranje sredstev za nadaljnjo širitev projekta.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?