Uporaba električnih avtomobilov je kljub višjim cenam električne energije še vedno cenejša kot vožnja z bencinskimi in dizelskimi.
Tako izhaja iz primerjalne analize organizacije Transport & Environment (T&E), kjer je navedeno, da so se cene elektrike v zadnjem obdobju močno povišale, vendar je še vedno cenejše napolniti električni avtomobil kot natočiti gorivo na črpalki. Čeprav električni avtomobili še vedno stanejo več kot tisti z bencinskimi ali dizelskimi motorji, so baterijska električna vozila cenejša za lastništvo in uporabo, zato se z upoštevanjem nižjih stroškov vožnje lastništvo izplača po nekaj letih.
Nenehna energetska kriza v Evropi, ki jo spodbujata ruska invazija v Ukrajino in grožnje s prekinitvijo oskrbe s plinom, ne vzbuja le strahu pred mrzlo zimo, ampak zaradi visokega deleža plina v proizvodnji električne energije tudi pred cenami elektrike, ki se dvigujejo v nebo.
Septembra lani je moralo povprečno gospodinjstvo v Evropski uniji plačati osupljivih 72 odstotkov več za vsako kilovatno uro električne energije kot leto prej. Na črpalkah so se ob pomoči izdatnih državnih subvencij cene goriva zvišale precej manj, dizelskega goriva za 36 in bencina le za 15 odstotkov.
Skokovita rast cen električne energije seveda postavlja vprašanje, ali je polnjenje električnih avtomobilov še cenejše od točenja goriva. Nekateri tudi že napovedujejo, da se bo prehod na e-mobilnost nenadoma ustavil, ne samo zaradi naraščajočih cen elektrike, ampak tudi zaradi prepočasnega zagotavljanja polnilne infrastrukture in (pre)dragih električnih avtomobilov.
Izračuni, ki so jih pri T&E zajeli v primerjalno analizo, kažejo, da je polnjenje z elektriko lahko dražje od bencina ali dizelskega goriva, če gre za polnjenje na hitri polnilnici ob prometni avtocesti. Po drugi strani pa bo polnjenje s počasnim AC polnilnikom, zlasti z mesečno ali letno naročnino, stalo le del tega, kar je treba odšteti za dolivanje goriva v avtomobil s termičnim motorjem.
Ob tem je treba upoštevati, da po podatkih Evropske komisije uporabniki 90 odstotkov električnih vozil dejansko opravljajo polnjenje doma, v službi ali na drugih zasebnih polnilnih mestih. In takšen način oskrbe avtomobila z elektriko je običajno najcenejši od vseh.
Analiza cen električne energije za gospodinjstva v prestolnicah držav Evropske unije ter cen bencina in dizelskega goriva kaže, da je 100 kilometrov dolga vožnja s povprečnim električnim avtomobilom septembra lani stala približno 6,50 evra – seveda pod pogojem, da je polnjenje potekalo doma. Enaka razdalja je bila z bencinskim avtomobilom v povprečju za 80 odstotkov, z dizelskim pa za 50 odstotkov dražja. Treba je tudi upoštevati, da se električni avtomobili večinoma polnijo ponoči , zato je elektrika cenejša za številne porabnike, ki imajo drugačno dnevno in nočno ceno električne energije.
Toda takšna matematika ne deluje v vseh primerih oziroma v vseh državah. V Italiji in Nemčiji, kjer so cene električne energije zaradi velike odvisnosti od plina med najvišjimi v Evropi, so razlike trenutno majhne, vsaj pri dizelskem gorivu v primerjavi z elektriko. Medtem lahko vozniki v Španiji prihranijo do 117 odstotkov s polnjenjem električnega avtomobila namesto točenja goriva v klasični avtomobil, in na Poljskem osupljivih 170 odstotkov.