Preverite, kakšen mučilni režim mora prestati novi Ford Ranger

Novi pick-up je pred serijsko proizvodnjo prevozil nekaj najtežjih terenov po svetu in se soočil s številnimi računalniškimi simulacijami.

Preverite, kakšen mučilni režim mora prestati novi Ford Ranger (foto: Ford) Ford
31. 10. 2021

Ko gre za testiranje trdnosti in vzdržljivosti novega Rangerja, Fordova ekipa ne pozna usmiljenja. Pick-up, ki ga bodo v več kot 180 državah začeli prodajati prihodnje leto, mora prestati številne zahtevne terenske in virtualne preizkušnje. Zato so ga priganjali po nekaterih najtežjih terenih po svetu. Med drugim so 10.000 kilometrov prevozili po puščavah, kar je enakovredno 1.250.000 kilometrom obremenitve pri vsakodnevni uporabi in 625.000 kilometrom robustnega terenskega testiranja vzdržljivosti pri največji obremenitvi.

Še pred tem so Fordovi inženirji že opravili na tisoče ur računalniških simulacij v laboratorijih - od aerodinamike do vzdržljivosti posamičnih komponent in konstrukcije. "Računalniške simulacije so nam pomagale pospešiti razvoj, medtem ko so nam laboratorijska testiranja pomagala izboljšati specifične komponente - a za testiranje v resničnem svetu ni nadomestila, da bi resnično videli, kako zdržijo več let uporabe pri kupcih," pojasnjuje John Willems, glavni programski inženir pri razvoju novega Rangerja. "Ne glede na to ali se spopadate z blatnimi stezami v grmovju, z ekstremnimi tropskimi vremenskimi razmerami, vleko čez alpske prelaze ali temperaturami nad 50°C, Ranger mora zdržati vse," dodaja Willems.

Nekateri testi prenaporni za človeka

Nekateri od teh ekstremnih testov so prenaporni celo za ekipo preizkuševalcev, zato jih ponekod zamenjajo računalniške simulacije in robotika. Na primer pri ekstremni napravi za preizkus škripanja in ropotanja, kjer sta vzmetenje in celotno podvozje pick-upa izpostavljena ponavljajočim preskusnim ciklom, ki se ponavljajo 24 ur dnevno in sedem dni v tednu.

Z Rangerjem si bo v sorodu novi Volkswagen Amarok

Novi Ranger bo imel spremenjen zlasti sprednji del, ki bo slogovno blizu večjemu modelu F-150. Pogonu bosta namenjena nova 2,0-litrska turbodizelska štirivaljnika s 130 in 157 kilovati (177 in 213 KM), na nekaterih trgih pa naj bi bila na voljo še 3,0-litrski turbodizelski (185 kW/252 KM) in 2,7-litrski bencinski šestvaljnik (230 kW/313 KM). Poleg tega bo Ranger v skladu s kooperacijsko pogodbo s Volkswagnom tudi osnova za novo generacijo Amaroka, oba modela pa bosta luč avtomobilskega sveta ugledala prihodnjo jesen. Za evropske kupce ju bodo izdelovali v Fordovi tovarni Silverton v Južni Afriki, ostale proizvodne zmogljivosti pa bodo na Tajskem, v Argentini in v ZDA