Prodaja novih avtomobilov se krči, zaradi ukrajinske krize v težavah tudi največja domača proizvajalca osebnih avtomobilov in tovornjakov.
Ruska invazija v Ukrajini ni povzročila težav samo tujim avtomobilskim proizvajalcem, ki so večinoma ustavili proizvodnjo v ruskih tovarnah ali se umaknili s tamkajšnjega trga, ampak sta na udaru tudi največja domača proizvajalca Avtovaz in Kamaz.
Avtovaz, ki je v lasti Renaulta, je bil 5. marca zaradi težav z dobavo komponent primoran ustaviti proizvodnjo v obeh tovarnah v Togliattiju in v Iževsku, ki naj bi ju ponovno zagnali konec prejšnjega tedna. S proizvodnih dvoran naj bi prihajal predvsem modela Lada Niva Legend i Lada Granta, medtem ko bodo linije za Lado Largus in Xray ter Renault Logan in Sandero vsaj še v tem tednu ustavljene. Večina proizvodnih enot za zagotavljanje proizvodnje avtomobilov in dostave ter za servisne in druge poprodajne storitve bodo med tednom delale polni delovni čas.
Še naprej bodo delovala tudi podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo in distribucijo rezervnih delov. Že prej so pri Avtovazu objavili, da je letošnji kolektivni dopust, ki bi moral biti od 25. julija do 14. avgusta, premaknjen v termin od 4. do 21. aprila, ker želijo v tem času zagotoviti potrebno zalogo komponent za stabilno proizvodnjo v obeh tovarnah. Avtovaz namreč že od druge polovice lanskega leta začasno ustavlja proizvodnjo zaradi pomanjkanja polprevodnikov, prisilne zaustavitve pa skušajo nadoknaditi s podaljševanjem delovnih tednov in usklajevanjem izmenskih časov glede na trenutno stanje oskrbe. Hkrati so se odločili logistične težave, ki jih povzroča ukrajinska kriza, reševati z iskanjem dobaviteljev iz azijskih držav.
Težave imajo tudi pri največjem proizvajalcu tovornjakov Kamazu, ki se prav tako sooča z občasnimi prekinitvami proizvodnje, poleg tega se je zaradi proizvodnje vojaških tovornjakov v okviru sankcij proti Rusiji znašel na spisku v Evropi nezaželenih podjetij. V aprilu in maju bodo kljub vsem težavam nadaljevali s proizvodnjo nove modelne palete tovornjakov generacije K4 in K5. Kot je dejal generalni direktor Sergej Kogogin, je naloga Kamaza, da od januarja 2023 začnejo sestavljati vozila K5 brez sodelovanja tujih partnerjev. Začetna količina tovornjakov bo majhna, vendar podjetje ne namerava opustiti proizvodnje.
Posledice ukrajinske krize so pljusnile tudi v sosednjo Belorusijo. Tamkajšnja tovarna BelGee, ki je v lasti kitajskega Geelyja je do 1. aprila ustavila proizvodnjo zaradi prekinitev dobave komponent. Kitajski proizvajalec avtomobilov je sicer zagotovil, da so komponente že na poti, zaloga avtomobilov pri prodajalcih pa zadostuje za povpraševanja potrošnikov. Tovarno, ki trenutno izdeluje tri Gellyjeve model so odprli leta 2017, letno pa lahko izdela okoli 60.000 avtomobilov, 90 odstotkov jih gre na ruski trg. Prodaja novih avtomobilov se je po lanskem 4-odstotnem prirastku v primerjavi z letom 2020, v februarju začela krčiti, v primerjavi z lanskim februarjem za 5 odstotkov. Prava kriza pa zaradi nakopičenih težav in razvrednotenja rublja verjetno šele prihaja.