Kako dobro poznamo prometne predpise? Zatakne se pri varnostni razdalji

Poznavanje osnovnih prometnih predpisov je pomembno že ob prvem stiku s prometom, to pa je običajno na kolesu.

Kako dobro poznamo prometne predpise? Zatakne se pri varnostni razdalji (foto: Profimedia) Profimedia
25. 3. 2022

V promet se večina izmed nas samostojno vključi nekje v začetku osnovne šole, še nekoliko bolj pa tedaj ko naredimo kolesarski izpit. Hitrosti tedaj postanejo bistveno višje, hkrati pa se iz pločnikov preselimo na kolesarske steze in ceste, ter tako postanemo bolj ranljivi. Program Varno na kolesu, ki spodbuja učence v osnovnih šolah k varnemu vključevanju v promet je tudi letos, že deseto leto zapored nadaljeval s svojimi dejavnostmi, k projektu pa so organizatorji pritegnili tudi starše.

Pripravili so namreč zanimiv vprašalnik, namenjen, staršem, učencem in učiteljem, saj sta nenazadnje omenjeni dve skupini odraslih najbolj odgovorni za to, da se otroci v promet odpravijo kar najbolje pripravljeni in s čim več znanja. Le tako bodo namreč postali varni udeleženci v prometu.

In očitno so starši ter učitelji vsaj pri osnovnih zadevah dovolj natančni in strogi, da otroci vedo, kaj je prav in kaj ne. V raziskavi je namreč kar 81 odstotkov vseh vprašanih dejalo, da vedo, da morajo uporabljati zaščitno čelado, nadaljnjih 12 odstotkov pa je dejalo, da čelado uporabljajo, kadar jih na to opomnijo drugi. Le sedem odstotkov vprašanih je priznalo, da čelade med kolesarjenjem ne uporablja.

Športna oprema samoumevna, pravila manj

Da je čelada obvezen del opreme na kolesu, hkrati pa tudi športna oblačila in športna obutev se sicer strinja več kot polovica vprašanih. Se pa zato izkaže, da je poznavanje prometnih predpisov nekoliko slabše, kot bi pričakovali. Tako je le dobra tretjina ali 34 odstotkov pravilno odgovorila, da je najmanjša varnostna razdalja na kolesu enaka dolžini dveh koles. Večina je namreč odgovorila, da je ta razdalja enaka dolžini dveh koles, kar pa je v kritičnih primerih seveda povsem premalo.

Sicer pa se je, vsaj po mnenju velikega deleža od 2008 vprašanih izkazalo, da kolesarske poti na poti v šolo v Sloveniji niso urejene optimalno. Kar 16 odstotkov jih je namreč dejalo, da je na njih preveč nevarnih točk za varno vožnjo, glavnina ali 48 odstotkov pa je šolske poti označila le kot pogojno varne za vožnjo s kolesom v šolo.

Program Varno na kolesu se bo sicer nadaljeval tudi v prihodnjih mesecih, ko bodo potekale najrazličnejše dejavnosti, med njimi tudi „Tour“ po mojih krajih. V letošnji akciji sicer sodeluje že 140 osnovnih šol po Sloveniji oziroma skupno že preko 10.000 učencev.