Kako se je najhitrejši avtomobil na svetu obnesel na snegu in ledu?

Hrvaški hiperšportnik Rimac Nevera je prestal dva tedna zahtevnih testiranj v Pirellijevem centru Sottozero blizu polarnega kroga na Švedskem, serijski model bo na voljo samo v butični količini.

Ker so dnevne temperature tudi v bližini polarnega kroga nenavadno visoke, je testna ekipa preizkuse opravljala v nočnem času, ko je pritisnil ekstremni mraz in so v teh razmerah na prototipnem avtomobilu preverjali delovanje protiblokirnega zavornega sistema, elektronskega nadzora stabilnosti in vektoriranja navora. S preizkusom v zahtevnih razmerah so tudi potrdili rezultate pridobljene med vožnjo v običajnih temperaturah in preizkusih v komori

Vsi sistemi tudi v  mrazu brezhibno

Testni vozniki so Nevero po snegu in ledu priganjali na priporočenih zimskih pnevmatikah – Pirelli P Zero Winter, s posebno oznako na bočnici, ki zaznamuje skupno razvojno delo Pirellija in Rimca. Miroslav Zrnčević, glavni voznik testiranja in razvoja, je dejal: »Testiranje na površini z nizkim oprijemom,  nam omogoča dosledno in natančno opazovanje delovanja sistemov pri nizkih temperaturah. Stvari se dogajajo veliko počasneje, kot bi se na asfaltu, in imamo lepe, enakomerne in gladke vozne poti, tako da vemo, da na podatke, ki jih dobimo, ne vplivajo nepopolne površine ali temperaturna nihanja. Po teh dveh tednih testiranja smo veseli, da vidimo točno tiste rezultate, ki smo jih želeli doseči. “

Hitrost in pospešek: brez komentarja

Mate Rimac, izvršni direktor skupine Rimac, je navdušen: »Za nas je bil ta postopek testiranja v hladnem vremenu priložnost, da Nevero razvijemo do popolnosti, preden jo bodo čez nekaj mesecev spoznali kupci. Tudi po dveh tednih, preživetih pri temperaturah okoli -15°C in dokaj zahtevnem režimu testiranja je naš prototip skozi postopek vrednotenja ves čas deloval 100-ostotno, tako da vemo, da lahko vsi osrednji sistemi zanesljivo delujejo tudi v ekstremnih pogojih. .

Rimac dodaja, da so želeli razviti avtomobil, ki bi ga lahko vozil in v katerem bi lahko enako užival voznik, ki ni najbolj izkušen ali prekaljeni dirkač. »Najti ravnovesje med zagotavljanjem varne vožnje v avtomobilu z močjo 1.408 kilovatov, ki jo zagotavljajo štirje neodvisni elektromotorji, hkrati pa uglasiti podvozje, ki zagotavlja občutljivo prilagodljivost na robu, je bil naš cilj od prvega dne in po zaključku zadnje faze testiranja, lahko samozavestno rečem, da smo z Nevero dosegli točno to.«

Nevera bo na voljo v butični količini s samo 150 primerki. Motorje, ki skupaj dosegajo 2.360 Nm navora, z elektriko oskrbuje baterija s 6.960 celicami in 120 kilovatnimi urami zmogljivosti. Hrvaški hiperšportnik bo po neodvisnih meritvah  najhitrejši serijski avtomobil na svetu; dosega najvišjo hitrost 412 kilometrov na uro, za pospešek z mesta do 100 kilometrov na uro pa potrebuje le 1,85 sekunde. Je treba še kaj dodati?

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol