Nova Škoda Fabia prihaja nagovarjati kupce, ki niso podlegli modnim križancem.
Pravzaprav bo osvajala samo tiste, ki so ob vsesplošni modnosti kompaktnih križancev še ostali zvesti manjšim kombilimuzinam. Tem četrte generacija Fabie, ki je dobila dolžinski prirastek in zdaj meri 4,11 metra, obljublja prostorno in udobno notranjost ter velik 380-litrski prtljažnik, ki ga je z zlaganjem sedežev mogoče povečati na 1.190 litrov Seveda so ob tem pri Škodi novinko nališpali tudi na zunaj, kjer ima spremenjeno masko hladilnika, reže za dovod zraka v motorni prostor z gibljivimi lamelam, nove žaromete s tehnologijo svetilnih diod, izrazitejši pokrov motorja in na splošno bolj »atletski« videz, ki ga dokazuje tudi z ugodnim količnikom zračnega upora 0,28.
V notranjosti je glavno vsebinsko poglavje namenjeno digitalizaciji merilnikov pred voznikovimi očmi in velikemu ter dobro preglednemu 10,25-palčnemu osrednjemu komunikacijskemu zaslonu za upravljanje večine funkcij in sistemov. Ob tem je zraven še veliko odlagalnih polic in predalov ter dodatkov, ki olajšujejo potovanje – pač v znamenju Škodinega slogana Simply clever (preprosto domiselno).
Preberite še: Vozili smo: Škoda Fabia
Motorji so znani že iz prejšnje generacije. Osnovna različica enolitrskega bencinskega trivaljnika razvije 48 kilovatov (65 KM), vendar bo s tem motorjem na voljo šele v prihodnjem letu. V ospredju bodo motorji z 59, 70 in 81 kilovati (81, 95 in 110 KM), za bolj športne duše pa je namenjen 1,5-litrski bencinski štirivaljnik, ki iztisne iz sebe 110 kilovatov (150 KM). Dizelskega motorja že iz prejšnje generacije ni več, hibridni ali priključno hibridni pogon pa nista v načrtu, niti ne elektrika.
Tik pred prihodom na slovenski trg je Fabia na preizkusnem trčenju Euro NCAP dobila pet zvezdic za varnost, h kateri poleg asistenčnih sistemov, med drugim svoj del prispeva do devet zračnih vreč. Delno v serijski, v celoti pa na doplačilnem seznamu opreme so tudi elektronski pomočniki, ki olajšujejo vožnjo, med drugim prilagodljivi regulator hitrosti in sistem za pomoč pri parkiranju.
Preberite še: Rabljen avtomobil: Škoda Fabia - Uspeh ji je vnaprej zagotovljen
Na slovenskem trgu ima Fabia dobro popotnico dosedanjih treh generacij, na prodajne načrte, ki so si jih zadali pri uvozniku Porsche Slovenija, pa bodo bržkone nekoliko vplivale težave v dobavi, ki so posledica pomanjkanja polprevodnikov. Za trenutno najcenejšo izvedbo je treba odšteti 13.695 evrov. Nekaj časa bo v prodaji ostala tudi Fabia Combi prejšnje generacije, ni pa še znano ali imajo pri Škodi v mislih tudi nasledstvo.