Kakšen bo svetovni avtomobilski park leta 2035? Takšne so napovedi poznavalcev

15. 6. 2022 | Jure Šujica
Deli

Ne glede na odločitev EU dizli in bencinski avtomobili (še) ne bodo izginili.

Napovedan predlog popolne prepovedi neelektrično gnanih avtomobilov po let 2035 bo zagotovo močno spremenil evropsko avtomobilsko krajino, čeprav avtomobili s termičnimi motorji še dolgo ne bodo povsem izginili s cest. Seveda pa države Evropske Unije še zdaleč nimajo dovolj vpliva, da bi s svojimi odločitvami začrtale prihodnost avtomobilske industrije na svetovni ravni. Tam bo namreč najverjetneje še vedno mogoče kupovati klasične avtomobile tudi po letu 2035.

Pri uglednem ameriškem podjetju za svetovanje na področju upravljanja podjetij Boston Consulting Group (BCG) so tako pripravili napoved, predvidevanja, kako bo videti svetovna avtomobilska prodaja po omenjenem letu glede na tržne deleže posameznih pogonskih opcij.

Preberite še: Dieselgate: sodišče nakazalo, v katero smer se bo primer razvijal naprej

Dizelsko gnani avtomobili bodo do tedaj po njihovih napovedih povsem zapustili prodajne salone, kar pa nikakor ne velja za bencinarje, ki bodo posredno ali neposredno še vedno vladali trgu. Medtem ko bo zgolj bencinsko gnanih zgolj 11 odstotkov vseh novih avtomobilov, pa bodo nadaljnjih 43 odstotkov po napovedih BCG poganjali takšni in drugačni (blagi, polni ali priključni) hibridi, ki bodo uporabljali bencinske motorje.

Izključno električno gnanih avtomobilov bo na drugi strani slaba polovica oziroma 45 odstotkov. Preostali odstotek avtomobilov naj bi na drugi strani predstavljali dizli in avtomobili, gnani na vodik.

Seveda je danes težko z gotovostjo trditi, da bo situacija resnično takšna, ko jo napoveduje ameriško podjetje. A dejstvo je, da termični motorji še dolgo ne bodo izginili iz avtomobilov, ne v svetu in niti ne v Evropi – vsaj ne iz držav, ki do leta 2035 ne bodo postale članice EU.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj