V Italiji so začele veljati nove spodbude za nakup električnih vozil, a se je zalomilo še preden se je začelo.
Italijanska vlada je konec leta 2025 odobrila skoraj 600 milijonov evrov subvencij za nakup električnih vozil, da bi spodbudila počasno rast na trgu. Subvencija za fizične osebe znaša do približno 11.000 evrov, če izpolnjujejo določene kriterije pa celo do 30.000 evrov.
V zvezi z boni za uveljavitev in platformo za subvencije za električna vozila pa je že v začetku prišlo do številnih težav in spodbude za električne avtomobile so trenutno v zastoju. Dober teden dni je minilo od dneva, ko italijanski kupci lahko uveljavljajo državno spodbudo in vseh 55.680 bonov, rezerviranih med 22. in 23. oktobrom, je bilo zamrznjenih in še vedno jih ni mogoče porabiti pri prodajalcih avtomobilov.
Zaenkrat ni znano zakaj je prišlo do težav nič. Sogei, podjetje ministrstva za gospodarstvo, odgovorno za vzpostavitev in upravljanje IT-platforme po poročanju italijanskih medijev ni odzivno. Tudi ministrstvo za okolje molči, nekateri trgovci govorijo o "napaki" v IT-platformi, medtem ko drugi viri pojasnjujejo, da platforma dejansko "ni skladna z ustreznimi predpisi" in zato trgovcem preprečuje pravilno dokončanje postopkov potrjevanja za izdane bone v zadnjih dneh.
Platforma za upravljanje bonov za električna vozila, ki jo je vzpostavil Sogei, je bila sprva načrtovana za odprtje 15. oktobra, a je prišlo do odloga. Uporabniki so morali dlje časa čakati, preden so lahko začeli prijave in ko je platforma vendarle zaživela, so se pojavile velike težave. Ob odprtju so se naredile “virtualne vrste” zaradi velikega števila uporabnikov, ki so se želeli prijaviti v istem času.
Uporabniki so poročali o zelo dolgem čakanju, o motnjah pri prijavi in zamudah pri generiranju bonov. Zaradi preobremenitve je bil dostop za mnoge neuspešen ali zelo težaven. V samo nekaj urah po odprtju sistema so bila skoraj vsa sredstva že “prenaročena”. Platforma je nato prikazovala obvestilo, da so “vse razpoložljive vire rezervirali”, in da je treba spremljati ponovno razpoložljivost. To pomeni, da mnogi uporabniki, ki so se hoteli prijaviti, niso mogli, ker je sredstev že zmanjkalo.
Preobremenjenost platforme pomeni, da ne gre le za “slabo voljo”, ampak za tehnično oviro, ki vpliva na enakovreden dostop: tisti z boljšo povezavo ali več izkušnjami so imeli boljše možnosti. Nekateri niso pravočasno vedeli ali bili pripravljeni, zato so “izpadli”. Izčrpanost sredstev v kratkem času pa pomeni, da je sistem deloval po principu “prvi pride – prvi melje”.
 
                     
                         
                         
                        
 
                            

