Podobnosti in razlike med Alfo Romeo Tonale in Dodgeem Hornetom: imate raje italijanski Illyjev espresso ali ameriški Starbucksov frapuccino?
Čez leta je zamisel o tako imenovanem "inženiringu znamk" postala priljubljena pri skoraj vseh velikih svetovnih proizvajalcih avtomobilov. Razcvet te prakse je bil v sedemdesetih in osemdesetih letih prejšnjega stoletja, ko so ameriška avtomobilska podjetja zamenjala masko avtomobila, kolesa, nekaj barve, morda oblazinjenje, dodala logotipe znamk Chevrolet, Oldsmobile ali Cadillac in isti avtomobil imenovala s tremi različnimi imeni ter ga prodajala na zastopstva treh različnih znamk.
Podvajanje se gredo tudi pri Stellantisu, avtomobilskem konglomeratu s sedežem v Evropi, ki ima več kot ducat avtomobilskih znamk, vključno z italijansko luksuzno znamko Alfa Romeo in ameriško znamko Dodge. Prednost tega je, da lahko stroške delovanja, razvoja, inženiringa in proizvodnje porazdelijo med več svetovnih trgov, več svetovnih blagovnih znamk in več sto tisoč vozil. Posledica so seveda modeli, ki si delijo veliko sestavnih delov, opreme in včasih celo karoserijskih elementov, ki se nato prodajajo na istem trgu pod različnimi blagovnimi znamkami.
Tako kot novi Alfa Romeo Tonale, italijanski kompaktni športni terenec, ki naj bi začel množični prodor nazaj na ameriški trg s cenovno ugodnejšim, dostopnejšim in privlačnejšim modelom. Toda pri le nekaj metrov oddaljenem prodajalcu stoji povsem nov Dodge Hornet. In če sta videti podobna, je to zato, ker si delita veliko enake opreme, komponent in karoserijskih delov. Delita si celo pogonski sklop, pri čemer ima Alfa standardni priključni hibridni sistem, ki vključuje štirivaljni motor s turbinskim polnilnikom.
Razlika pa je pri cenah. Priključni hibrid Hornet R/T, ki je primerljiv z italijanskim sorodnikom, stane 42.530 dolarjev. Alfa Romeo Tonale je na voljo samo kot priključni hibrid, z osnovno opremo Sp se začne približno dva tisočaka višje kot Dodge, pri 44.590 dolarjih. Tonale je hiter, eleganten, dobro izdelan, izrazito športen in še vedno se zdi vznemirljiv. Hornet, katerega osnovna cena je precej nižja od cene Alfe, ima drugačen osnovni pogonski sklop, nekoliko drugačno armaturno ploščo, drugačne sedeže in notranje oblazinjenje ter drugačno nastavitev mehanskih komponent. Priključni hibrid R/T, ki ima enak 1,3-litrski štirivaljni motor s turbinskim polnilnikom, baterijo s 15,5 kWh, električni pogonski motor na zadnji premi in šeststopenjski samodejni menjalnik kot Alfa Romeo, nima bistveno nižje cene. Nenavadno je, da je edina razlika na papirju med obema pogonskima sklopoma, Dodge ima 212 kilovatov (288 KM) in navor 383 Nm, Alfa Romeo pa 210 kW (285 KM) in navor 347 Nm.
Hornet se zdi precej drugačen od Tonala, od počutja v kabini do izkušnje pri vožnji. Oblikovalska ekipa je bila omejena glede tega, koliko razlik je lahko med obema. Hornet R/T se zdi hiter, atletski in odločno bolj športen kot karkoli drugega v svoji kategoriji, kar je točno tisto, kar je Dodge nameraval. Toda v primerjavi s Hornetom je Alfa ostrejša, nekoliko bolj odzivna in bolj prefinjena. Celo zveni drugače kot Hornet, z izrazito italijansko, hripavo noto izpuha, ki je povsem v skladu z estetiko znamke.
Torej, ali je Hornet poceni Alfa? Ali je Alfa ljubiteljski Dodge? Pravzaprav ne. Morda si delita nekaj stilskih elementov in delov pod motorjem, vendar oba sledita različnim ljudem in sta bila uspešno prilagojena posebnim okusom (in denarnicam) teh kupcev. Torej je vse odvisno od tega, ali kupec želi italijanski espresso ali ameriški frapuccino.
Preberite še: To je pravi razlog, zakaj se je Domen Prevc poslovil od svojega Porscheja 911, danes pa raje sede za volan te "mrcine"
Priporočamo tudi: 5 vozil SUV, ki bodo kmalu vredna »celo premoženje«
Novo na Metroplay: "Dezinformacije so povsod" | N1 podkast s Suzano Lovec