Novo v Sloveniji: spoznaj novinca, ki prinaša najboljše iz Pola in T-Crossa

20. 1. 2022 | Jure Šujica
Deli

Porsche Slovenija je v Slovenijo pripeljal prvi avtomobil, ki ga ni razvil Volkswagnov evropski razvojni oddelek.

Ko ste doslej sedli v novo vozilo znamke Volkswagen, ste bili lahko brez dvoma vedeli, da gre za avtomobil, ki je bil morda narejen, zagotovo pa razvit v Nemčiji. Pred časom pa so iz Wolfsburga sporočilu, da so brazilskemu razvojnemu oddelku zapali pomembno nalogo: razviti avtomobil, ki bo zadoščal potrebam domačih kupcev, nato pa ga bodo ponudili še precej bolj zahtevnim kupcem v Evropi. To jim je uspelo in tako je v teh dneh naposled tudi v Slovenijo prišel najnovejši Volkswagnov križanec, Taigo.

Preberite še: Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG Style (2021)

Kupejevsko oblikovan avtomobil nadaljuje tradicijo poimenovanja Volkswagnovih križancev s črko T v začetku imena, gre pa za model, ki bo nastopal v najbolj priljubljenem segmentu mestnih križancev – ta je lani predstavljal eno tretjino prodaje v novih vozil v Sloveniji. Hkrati bo šlo za najmanjšega križanca v Volkswagnovi ponudbi, tako po centimetrih, kot tudi po ceni pa se bo uvrščal med modela Polo in T-Cross, pri čemer se bo na ceniku vseeno nekoliko bolj približal slednjemu.

Da se uvršča med oba modela kažejo tudi centimetri. Kot bi od kupejevskega križanca pričakovali bo tako v primerjavi s Polom položaj sedenja višji za pet centimetrov, a hkrati nižji za pet centimetrov v primerjavi s T-Crossom. Ob tem bo v prtljažniku ponujal 440 litrov prostora, kar je kar 90 litrov več kot v Polu, medtem ko bo T-Cross v najboljšem primeru (ob povsem naprej pomaknjeni drugi sedežni vrsti) ponujal le 15 litrov prostora več. Pod dvojnim dnom prtljažnika se bo sicer nahajalo rezervno kolo in ne zgolj kit za popravilo poškodovane pnevmatike.

V primerjavi s Polom, ki v dolžino meri 4.074 milimetrov bo Taigo daljši za 196 milimetrov, od T-Crossa pa bo daljši za 178 milimetrov, a hkrati za 257 milimetrov nižji.

Voznikov prostor bo sicer povsem enak tistemu v Polu – od armaturne plošče do digitalne instrumentne plošče (ki bo na voljo v izvedbi z 8- ali 10,25-palčnim zaslonom), v primeru izbire paketa tako imenovane vizualno zelene barve pa bo srednji del armaturne plošče in del prednjih odet v živo zeleno plastiko. Dvopodorčna samodejna klimatska naprava bo serijsko na voljo z drugim paketom opreme, to je Life, enako pa velja za inofzabavni sistem z možnostjo navigacijske naprave. Osnovni sistem bo sicer mogoče nadgraditi tudi naknadno.

Pri Volkswagnu sicer poudarjajo da bo Taigo že v osnovi opremljen tudi s precej bogatim paketom opreme, od multifunkcijskega volana (v usnje odet bo šele v paketu Life) do sistema lane asistm, dvema USB-C režama in podobno. Paketi opreme bodo sicer štirje: Taigo, Life, Style in R-Line, pri čemer bo osnovna, Taigo na voljo šele sredi leta 2023. Motorna paleta bo zajemala dva bencinska motorja, litrski trivaljnik z močjo 81 kilovatov (110 'konjev') in 1,5-litrski štirivaljnik s 110 kilovati (150 'konji') moči, ki bo rezerviran za izvedbo R-Line ter na voljo le s samodejnim menjalnikom. Ročni menjalnik bo ponujal šest stopenj. Hibridi in dizli niso predvideni, čeprav paltforma MQB omogoča vgradnjo hibridnega sklopa, zaradi česar bi se v prihodnje to lahko spremenilo.

Cenik za novega Taiga se bo sicer pričel pri 19.461 evrih za izvedbo Life. Izvedba Style bo na voljo za 22.040 evrov, športno navdahnjen R-Line pa bo proračun olajšal vsaj za 22.470 evrov. Pri Volkswagnu ob tem dodajajo, da bo primerljivo opremljen Taigo od Pola dražji za približno 3.000 evrov, od T-Crossa pa bo cenejši za okrog 1.000 evrov. Domači zastopnik ima prva vozila že na zalogi, pričakuje pa, da bo polovica vozil izdelanih po naročilu – čakalna doba zanje naj bi v trenutni situaciji znašala okrog šest mesecev.

Preberite še: Premiera: Volkswagen Taigo - kot Polo in T-Cross, le večji in bolj atraktiven

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja