Tudi Lamborghinije bo gnala elektrika

20. 5. 2021 | Mitja Sagaj
Deli

Znamka, ki sodi po okrilje koncerna Volkswagen, naj bi v elektrifikacijo oziroma hibridizacijo svojih superšportnikov vložila poldrugo milijardo evrov

Trend hibridizacije ali popolne elektrifikacije je zajel tudi segment super- in hiperšportnikov in, kot kaže, se na to področje prihodnosti podaja tudi znamka, ki zaenkrat še ostaja zavezana proizvodnji visokopotentnih modelov z motorji z notranjim zgorevanjem.

Skupina Volkswagen je namreč zdaj sporočila, da bo v prihodnjih štirih letih v hibridizacijo superšportnikov vložila 1,5 milijarde evrov. Prve hibridne modele naj bi Lamborghini ponudil leta 2023, medtem ko povsem električnih modelov ne gre pričakovati prej kot v drugi polovici desetletja.

Za slovo še različice z dvanajstvaljniki

Kot sporočajo, želi namreč znamka, ki po v svojih 58 letih obstoja zelo počasi vstopa na trg elektrifikacije, odpeljati še vsaj en zmagovalni krog, in sicer tako, da bo letos in prihodnje leto ponudila še vsaj dve novi različici svojih modelov, opremljeni z legendarnimi dvanajstvaljnimi motorji.

A vsaj tako premišljena in taktična je tudi nadaljnja usmeritev v elektrificirano prihodnost. Svoj načrt elektrifikacije so po najsvetlejši zvezdi ozvezdja Taurus poimenovali Cor Tauri, v prihodnosti pa bodo predvsem identificirali tehnologije in rešitve, ki zagotavljajo vrhunske zmogljivosti in vozno dinamiko, kar sta njihovi zavezi že od ustanovitve podjetja.

Ob tem pa se po besedah prvega moža znamke Stephana Winkelmanna zavedajo, da je električna prihodnost za znamko novo zastavljena smer, ki bo radikalno spremenila svet in da želi na tej poti tudi Lamborghini prispevati svoj delež k ohranjanju okolja s konkretnimi projekti. "Lamborghini je bil vselej sinonim za izjemno tehnološko znanje in za izdelavo motorjev z edinstvenimi zmogljivostmi. To ostaja naša zaveza tudi za inoviranje v prihodnosti," pravi Winkelmann.

Prvi hibrid že razprodan

Eden od modelov v Lamborghinijevi tranziciji do elektrifikacije bo tudi nedavno predstavljeni Sian FKP 37, količinsko strogo omejeni model z 807 "konji", ki ga je Lamborghini prvič pokazal v Frankfurtu leta 2019, se z njim poklonil legendarnemu Countachu, z dodatno oznako v imenu pa tudi Ferdinandu Piechu in njegovemu rojstvu leta 1937, in hitro zatem že tudi prodal vse razpoložljive primerke.

Sicer pa bo do konca leta 2024 hibridizirana celotna paleta znamke, vključno z najbolje prodajanim SUV-jem Urusom. Misija je seveda jasna: razpoloviti izpust ogljikovega dioksida v celotni paleti do leta 2025. Povsem električni avtomobil bo nov in se Aventadorju, Huracanu in Urusu ne bo pridružil pred letom 2025.

Usmeritev znamke je jasna, potem ko je tudi Porsche že napovedal, da bo elektrificiral svojo paleto, z izjemno kultnega modela 911, pa da je hibrida že ponudil Ferrari, ki je tudi napovedal že povsem električni model. Tudi Honda NSX je že od svojega prihoda na voljo kot hibrid, pa tudi v segmentu hiperšportnikov postaja elektrifikacija zapoved.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja