Kateri VW bo vozil (skoraj) povsem samodejno?

Koncern VAG načrtuje izdelavo povsem avtomatizirane različice prihajajočega električnega enoprostornika ID.Buzz. Avtonomni avtomobil bo nastal v sodelovanju s podjetjem Argo AI in bo prvi Volkswagen s tako napredno tehnologijo samovozečega avtomobila.

Kateri VW bo vozil (skoraj) povsem samodejno? (foto: VW) VW
17. 5. 2021

Prihajajoči električni Volkswagen ID.Buzz bo, kot vse kaže, na voljo tudi s tehnologijo, ki bo omogočala samostojno vožnjo, torej bodo avtomobil pripravili za četrto stopnjo avtonomnosti (avtomobil bo sposoben voziti sam pod določenimi pogoji, a bo voznik še vedno lahko ali moral poseči v delovanje avtomobila, uporabljati pa ga bo možno le na za to določenih področjih).  Samovozeči ID.Buzz bo na voljo tako v potniški kot dostavni različici, luč sveta bo ugledal leta 2025, medtem ko naj bi »klasični« električni ID.Buzz prišel na trg že prihodnje leto. ID.Buzz bo tako prvi Volkswagen, ki bo lahko vozil avtonomno!

Tehnologijo podjetja Argo AI, s katero bo opremljen novinec, trenutno preskušajo v ZDA na šestih različnih lokacijah, letos pa bodo odprli še testni center v Münchnu za, kot sami pravijo, »fine nastavitve sistema«. Sistem bodo tako posebej prilagodili za uporabo v gosto naseljenih urbanih področjih. S podjetjem Argo je sicer povezana tudi znamka Ford, skupaj v VAG pa bosta tako skušala ujeti še enega razvijalca sistemov za avtonomno vožnjo, Googlovega partnerja Wayma. Ta je konec lanskega leta začel ponujati vožnje v vozilih brez voznika, a z velikimi omejitvami, pa še to le za predmestja mesta Phoenix v ZDA.

Sodelovanje Forda in VAG ni nič presenetljivega, že nekaj časa namreč tesno sodelujeta pri razvoju različnih vozil in tehnologij, predvsem na področju dostavnikov, med drugimi bodo tako na ceste spravili srednje veliki pick-up, ki ga bo izdeloval Ford in bo na voljo tudi kot Volkswagnom model. Tukaj je še mestni dostavnik, ki bo zasnovan na osnovi Caddyja, temu pa bo kasneje sledil enotonski dostavnik, ki ga bodo razvili pri Fordu. Največ pa si seveda obetajo pri sodelovanju na področju razvoja električnih in avtonomnih vozil. Tako bodo novi Fordi zasnovani na VAG platformi MEB (vsaj dva modela), a se bodo seveda tudi v marsičem razlikovali od Volkswagnovi bratrancev.

Samovozeča tehnologija je trenutno še izredno draga in zahtevna in še ni zrela za uporabo na prostem trgu, kjer je raven avtonomije trenutno na stopnji 2,5 od 5 možnih, kar še vedno zahteva popolno voznikovo prisotnost in roke na volanu. Da je pot še dolga in trnova dokazuje tudi General Motors s sistemom Cruise, ki so ga nameravali predstaviti leta 2019, a so od te namere potem odstopili. Uber Technologies in Lyft pa sta se v minulih mesecih odločila, da bosta prodala svoje oddelke za razvoj sistemov avtonomne vožnje. Celoten razvoj se je namreč upočasnil zaradi številnih težav, na preskusih je bilo precej prometnih nesreč, najhujša je bila ko je Uberjevo testno samovozeče vozilo v Arizoni do smrti povozilo peško.

ARGO je ključen

Začetki razvoja teh tehnologij pri VAG segajo že desetletje v preteklost, takrat še v povezavi agencijo za obrambe napredne projekte ameriške vojske DARPA, zaradi narave samega načina dela v okviru te agencije pa je bil razvoj po mnenju VAG prepočasen. Ford na drugi strani namerava razviti svoje »robotske« taksije in dostavnike in jih uporabiti v različnih mestih v ZDA.

Argo, kot partner obeh znamk, je pred kratkim predstavil še svoj sistem laserskega radarja lidar, ki lahko »vidi« 400 metrov pred vozilo v popolni temi, kar je 100 metrov več kot lahko zaznavajo do sedaj znan sistemi, je že pred časom poroča Automotive News. Poleg tega bo omogočal varnejšo vožnjo s hitrostmi, višjimi od 100 km/h. Ta novi sistem bo tako tvoril jedro razvoja samovozečih avtomobilov obeh znamk, pri Fordu zelo verjetno že prihodnje leto, pri Volkswagnu pa sredi sedanjega desetletja.