Tudi Suzuki, japonski specialist za majhne avtomobile in terence, se intenzivno pripravlja na elektrifikacijo. S pomočjo Toyote in Indijcev.
Tudi nekoliko bolj zadržana znamka, kot je Suzuki, ne bo zmogla brez elektrifikacije svoje flote. Čeprav Suzuki še nima električno gnanega modela, se tudi to očitno spreminja. V Indiji so namreč na bienalnem salonu avtomobilov v New Delhiju pokazali koncept prvega električno gnanega modela, ki je nastajal s pomočjo - Toyote. Japonski gigant je namreč delni (približno petodstotni) lastnik te znamke.
Indija je ključna za uspeh Suzukija
Da so koncept eVX pokazali v Indiji na salonu avtomobilov pravzaprav ni tako čudno, saj je Indija trg prihodnosti, bistveno bolj kot Kitajska, kjer domače znamke prevzemajo pobudo. Suzuki pa ima na trgu močnega partnerja, saj je večinski lastnik indijskega Marutija, ki je imel še leta 2019 kar 50-odstotni delež na trgu (zdaj je padel na 43 odstotkov). Indija si sicer s subvencijami za tovarne prizadeva za napredek elektrifikacije v državi, kjer znaša delež električnih vozil manj kot odstotek novih prodanih vozil.
eVX je globalni model
Suzuki eVX bo sicer kompaktni terenec ali SUV, za katerega pri Suzukiju pravijo, da je tudi oblikovno lahko prepoznaven kot Suzuki, ki bo od leta 2025 sprva naprodaj v Indiji. Toda, ker gre za prvi globalni (električno gnani) model, ga je seveda moč pričakovati tudi v Evropi. Nov model bo dolg 4,3 metra, z vgrajeno baterijo z zmogljivostjo 60 kWh pa naj bi zmogel 550 km dosega (po domačem ciklu MIDC). Kje bodo nov model proizvajali, še niso povedali, najverjetneje pa v Indiji, kjer že gradijo tudi tovarno baterij, ki bo nared do leta 2026. S tem želijo vrniti izgubljen delež na trgu in postati vodilni proizvajalec EV v Indiji.