Volkswagen z dolgoletno tradicijo in Kia, ki si šele utira pot med lahka gospodarska vozila, imata popolnoma različni interpretaciji električnega dostavnika.
Elektrifikacija je tudi v razred dostavnikov prinesla svežino. Pred dobrimi tremi leti jo je s svojim nostalgično oblikovanim ID. Buzzom zabelil Volkswagen in letos pa južnokorejska Kia s futuristično zasnovanim modelom PV5. Po zasnovi sta si oba podobna – električni pogon, prostorna karoserija, sodobna tehnologija – a filozofsko povsem nasprotna. Eden se naslanja na preteklost, drugi gleda izključno naprej.
Volkswagen ID. Buzz je naelektril ozračje
Z novim modelom ID. Buzz so pri Volkswagnu konec leta 2022 dodobra naelektrili ozračje. Električni novinec je sprva celo presegal prodajna pričakovanja in tistim, ki jim je všeč njegova oblikovna navezanost na legendarnega Bullija izpred sedemdesetih let, sprožil pozitivne vibracije.
Pri znamki Volkswagen gospodarska vozila so električni dostavnik zasnovali po načelu enkrat za dvakrat. ID. Buzz je namenjen potnikom in bo kasneje na voljo kot avtodom, ID Buzz Cargo pa je dostavnik s tovornim prostorom, ki sprejme dve standardni paleti oziroma do 3,9 kubičnega metra. Z dolžino 4,71 metra se postavljata ob bok novemu Multivanu, ki je 20 centimetrov daljši, zanimivo, skoraj 8 centimetrov ožji, pri medosni razdalji skoraj 2,99 metra pa skoraj ni razlike.
Lani je Volkswagen ID.Buzz dobil večjega in močnejšega sorodnika, ki se imenuje se ID. Buzz Pro, ima podaljšano medosno razdaljo, novo baterijo z zmogljivostjo 86 kilovatnih ur in nov elektromotor z močjo 210 kW (286 KM). Ob bok se mu postavlja še novi najvišje uvrščeni model v seriji – ID. Buzz GTX z močjo 250 kW (340 KM), s serijskim štirikolesnim pogonom in z normalno ali dolgo medosno razdaljo. ID. Buzz Pro z dolgo medosno razdaljo lahko s polno baterijo glede na opremo prevozi med 453 in 487 kilometrov, baterija s kapaciteto 86 kWh se lahko polni z močjo do 200 kW, pri maksimalni polnilni moči se z 10 na 80 odstotkov napolni v manj kot 30 minutah.
ID. Buzz z dolgo medosno razdaljo 3.24 metra v dolžino meri 4.96 metra, oziroma je 25 centimetrov daljši v primerjavi z različicami z normalno medosno razdaljo. Dodatna dolžina ustvarja prostor za do sedem sedežev in še več prtljažnega prostora. Tudi ID. Buzz z normalno medosno razdaljo je sedaj lahko šestsedežnik, prej je bil na voljo samo s petimi sedeži.
Toda senco na prisrčnost, duhovno navezanost na slavnega predhodnika in vse drugo pri tem avtomobilu je kmalu postavila zasoljena cena, ki je trenutno na slovenskem trg pri 56.698 evrih, dostavniška izvedba pa brez vključenega DDV stene 49.861 evrov.
Kia PV5 v prihodnost brez izkušenj
Južnokorejska Kia, ki je brez izkušenj z lahkimi gospodarskimi vozili na evropskem trgu, namerava v prihodnjih letih igrati vidnejšo vlogo, zato so za začetek poskusili srečo z novim električnim dostavnikom PV5. Na prvi pogled je videti, da PV5 s svojo futuristično zasnovano zunanjostjo odkrito cilja na evropskega tekmeca Volkswagnovega ID. Buzz, ki je podoben tudi po merah.
Novi dostavnik je zasnovan na namenski platformi za električna vozila. Model srednje velikosti je prvi v Kiini prihajajoči liniji namensko izdelanih električnih dostavnih vozil, ki naj bi vstopila na rastoči trg električnih dostavnikov. Kia PV5 izhaja iz filozofije, da ima oblikovanje predvsem funkcionalno vlogo. Oglate linije, velik izkoristek prostora in modularni elementi jasno kažejo, da je bil dizajn podrejen uporabnosti.
PV5 je vseh izvedbah prilagodljiv glede na potrebe uporabnikov. Notranjost je zasnovana modularno, z možnostjo različnih konfiguracij – od tovornih in potniških izvedb do specializiranih nadgradenj za dostavo, hotelske prevoze ali souporabo vozil. Poudarek je na digitalni infrastrukturi in enostavni prilagoditvi uporabniškim potrebam.
Pri potniški izvedbi se velike steklene površine raztezajo skoraj po celotni dolžini, pri vseh izvedbah pa za vpadljivost poskrbijo črni geometrijsko oblikovani pokrovi koles in masivne bočne obloge. Čeprav ima tovorna izvedba podobno zasnovo, karoserijska obli omogoča več notranjega prostora za dostavo in druge poslovne namene, vozilo pa ima tudi dvojna krilna vrata tovornega prostora, kar olajšuje nakladanje in razkladanje.
Pri vseh različicah ima Kia PV5 poganja baterijo z zmogljivostjo 51,5 kWh ali 71,2 kWh, za PV5 Cargo pa je na voljo tudi dodatna baterija z zmogljivostjo 43,3 kWh. Motor je vselej enak, vgrajen je spredaaj in razvije 120 kW (163 KM), ter zagotovi 250 Nm navora. Z baterijo z zmogljivostjo 71,2 kWh doseže potniški PV5 Passenger lahko prevozi do 400 kilometrov. Na hitri polnilnici je čas za oskrbo baterije od 10 % do 80 % 30 minutah.
Na koncu pogosto odloča cena in zdi se, da južnokorejska Kia s futuristično zasnovanim modelom tudi pri tem elementu agresivno napada nemškega retro tekmeca; osnovna potniška izvedba bo namreč naprodaj za 41.799 evrov, PV5 Cargo pa se bo brez DDV začel pri ceni 32.622 evrov. Na slovenske ceste Kiin prvenec prihaja že v januarju.





