Kia se težave mrtvega kota loteva na povsem nov način

12. 5. 2020 | Jure Šujica
Deli

Kamere v ogledalih ne bodo več namenjene zgolj lažjemu in bolj varnemu parkiranju.

Težava z mrtvim kotom v avtomobilih je ena od tistih, na katero nas v avtošoli opozorijo na začetku. In prav je tako. Se pa avtomobilski proizvajalci že dolga leta trudijo, da bi ga čim bolj zmanjšali, s tem pa bi zmanjšali tudi nevarnost, ki jo prinaša. Prvi korak na tem področju so bila asimetrična ogledala, sledili so indikatorji, ki zaznavajo vozila v mrtvem kotu, nov velik korak na tem področju pa je zdaj naredila Kia.

Pred kratkim predstavljeni veliki križanec Sorento tako morda (še) ni postal eden izmed tistih redkih avtomobilov, ki imajo vgrajeni zgolj dve kameri, s katerima so oblikovalci in inženirji nadomestili klasična vzvratna ogledala. Kljub temu pa so mu namenili dve nazaj obrnjeni kameri, s katerima nameravajo na domiseln način popolnoma izničiti efekt mrtvega kota.

Na voljo takoj ... a s predpogojem

Sistem deluje povsem preprosto: v trenutku, ko voznik vključi levo ali desno smerno utripalko, se na 12,3-palčnem zaslonu instrumentne plošče prikaže slika ene izmed obeh kamer (odvisno od tega, kateri smernik je voznik vklopil). Ob tem je treba omeniti, da gre za kamere, ki ponujajo bistveno širšo sliko kot ogledala, hkrati pa na zaslonu instrumentne plošče ne zakrivajo pogleda na ključne elemente, kot je merilnik hitrosti in podobno.

Omenjeni sistem bo sicer na voljo že takoj ob nakupu vozila, žal pa ne bo na voljo serijsko. Na razpolago bo namreč v paketu nekaterih drugih varnostnih elementov, kot sta sistem kamer za prikaz okolice vozila in sistem za preprečevanje trkov pri nizkih hitrostih, poleg tega pa bo v paket na vseh trgih vključeno še ozvočenje znamke Bose.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?