Kitajci bodo znova napadli, a tokrat bolj organizirano. Kateri so njihovi aduti?

Avtomobilska znamka MG Motor ambiciozno prihaja na trge v regiji, prodaja v Sloveniji se bo uradno začela v septembru

Kitajci bodo znova napadli, a tokrat bolj organizirano. Kateri so njihovi aduti? (foto: MG) MG
11. 6. 2022

Avtomobilska znamka MG Motor bo kmalu praznovala sto let, leta 1924 jo je ustanovil britanski pionir avtomobilizma William Morris, lastnik takratnega podjetja Morris Garages, po katerem je tudi dobila ime. V dvajsetih letih prejšnjega stoletja so razvijati športne avtomobile in osvojili več kot 40 svetovnih hitrostnih rekordov. v dosedanji zgodovini je Mg prebrodil številne vzpone in tud precej padcev, nekdanji britanski ponos pa je nazadnje pristal v rokah kitajskega avtomobilskega konglomerata SAIC, kjer zadnjih nekaj let ponovno doživlja razcvet. 

V Evropi je MG Motor v zadnjih dveh letih odprl več kot 400 prodajno-servisnih salonov. Leta 2020 so v Evropi  prodali 7200 vozil, lani pa se je številka potrojila in je prodaja dosegla 22.000 vozil. Rast prodaje se nadaljuje tudi v leto 2022 z 22.135 prodanimi vozili že v prvem četrtletju. Znamka je razširjena v 39 državah na petih celinah in zdaj uradno prihaja tudi v regijo držav nekdanje Jugoslavije ter v Albanijo. 

Za uvozniške in distributerske naloge bo zadolženo podjetje Grand Automotive Adriatic s sedežem v Zagrebu, ki je del izraelske skupine Taavura; slednja je pred kratkim v Sloveniji prevzela uvozniške posle za vozila Renault. V letošnjem letu načrtujejo odprtje  20 prodajno-servisnih centrov, za leto 2023 povečanje števila na 40. S prihodnjim mesecem se bo začela prodaja na Hrvaškem in v Srbiji, v septembru pa na trgih je Slovenije, Bosne in Hercegovine, Črne Gore, Severne Makedonije in Albanije.

Na slovenskem trgu MG Motor ni popolna neznanka, prve (električne) avtomobile je uvozilo podjetje Planet Solar, katerega status v prodajno servisnih aktivnostih še ni znan. In kaj znamka pripravlja za začetek prodaje? Med drugim že znanega električnega križanca ZS, ki bo na voljo tudi v bencinski izvedbi, električni karavanski model MG 5, športnega terenca EHS s priključno hibridnim pogonskim sklopom in povsem nov električni model Marwel R. Vsi avtomobili naj bi najbolj napadali modele dveh največjih južnokorejskih avtomobilskih znamk, torej Hyundaija in Kie, a zaenkrat še ni znano kakšne bodo cene. 

MG ZS in ZS EV

Nedavno osveženi MG ZS na voljo z dvema bencinskima motorjema, ročnim in avtomatskim menjalnikom. Kljub kompaktnim zunanjim meram (dolžina 4,33 metra) je eden izmed najbolj prostornih modelov, v zadku je 448 litrski prtljažnik s povečljivo prostornino na 1375 litrov.  Ponudbo motorjev začenja 1,5 litrski bencinski štirivaljnik z močjo 78 kW (106 KM), alternativo pa predstavlja sodobni 1,0-litrski prisilno polnjeni trivaljnik z 82 kW (111 KM). Električni MG ZS EV je bil lani deležen oblikovne in tehnične osvežitve. V izvedbi s podaljšanim dosegom e-motor poganja avtomobil s115kW (156 KM), medtem ko je pri osnovni malce močnejša s 130 kW (177 KM). Manjša baterija kapacitete 50,3 kWh zadostuje po WLTP-meritvah do 320 km, medtem ko ima večja s 70 kWh, kar naj bi zadostovalo za 440 km. 

MG5 Electric

MG5 Electric je med prvimi električnimi avtomobili s kombijevsko karoserijo. Gre za 4,60 metra dolg družinsko zasnovani model s 479-litrskim prtljažnikom, ki se lahko s preklopom naslona zadnje klopi razširi do kar 1367 litrov. na voljo je z dvema baterijskima paketoma, z baterijo kapacitete 61,1 kWh omogoča doseg do 400 km (WLTP), sprednja kolesa pa poganja elektromotor z močjo 115 kW (156 KM) in navorom 280 Nm. Osnovna izvedba  ima baterijo kapacitete 50,3 kWh, ki omogoča doseg do 320 km (WLTP), v omenjeni konfiguraciji pa je moč elektromotorja 130 kW (177 KM) in navor 280 Nm. 

MG EHS Plug-in Hybrid

Priključno hibridnega križanca s športnim pridihom poganja 1,5-litrski turbinsko podprti bencinski motor pomaga pa mu še elektromotor moči 90 kW, zato je sistemska moč skupaj 190 kW (258 KM).Pri delovanju izključno elektromotorja baterija kapacitete 16,6 kWh zagotavlja doseg 52 kilometrov, ne da bi pri tem škodili okolju. Zmogljivosti in ekonomičnosti je v pomoč deset stopenj prenosa navora na kolesa. Moč bencinskega motorja se prenaša prek šeststopenjskega avtomatskega menjalnika, medtem ko prenaša elektromotor moč prek štiristopenjskega električnega pogona.

MG Marvel R Electric

Največji model podjetja MG Motor, ki je prišel na trg jeseni 2021, cilja na mlade kupce v vse bolj tekmovalnem razredu srednje velikih električnih cestnih terencev. Tekmece izziva s kombinacijo najsodobnejše interpretacije dizajnerskega jezika znamke, sofisticirane tehnologije, močnih električnih pogonskih sklopov ter prostorne in bogato opremljene notranjosti. MG Marvel R Electric je na voljo v dveh različicah moči. Različica AWD poganjajo celo trije elektromotorji - dva na zadnji in eden na sprednji osi, ki skupaj razvijejo največjo moč 212 kW (288 KM) z navorom 665 Nm ter omogočajo pogon na vsa štiri kolesa. Zmogljivosti so zelo prepričljive, z mesta do 100 km/h pospeši v samo 4,9 sekunde ter razvije najvišjo hitrost 200 km/h. Različica z zadnjim pogonom oziroma brez elektromotorja na sprednji osi ima oznako RWD in razvije 132 kW (189 KM) z navorom 410 Nm.