Pogruntavščina sicer ni nova, a v množični uporabi še ni.
Kitajska vse bolj prevzema vodstvo v avtomobilski industriji, česar pa ne dosegajo le z dostopnimi cenami, pač pa tudi z inovacijami. Ena izmed nedavnih bi lahko pomenila odločilen preboj v prehodu na električno mobilnost.
Preberite še:
Kitajski proizvajalec Guangzhou Automobile Group (GAC) je razvil nov linijski elektromotor, ki ga je mogoče vgraditi v avtomobilska kolesa. To pomeni, da lahko proizvajalec popolnoma odstrani pogonske gredi in nekatere druge dele, pogonski sklop pa postane s tem bolj kompakten.
Takšen motor bi lahko dosegel največjo hitrost do 30.000 vrtljajev v minuti, kar je veliko več kot elektromotorji, ki se danes uporabljajo v električnih vozilih. Za nameček je še majhen in lahek, tehta le 16,8 kg. Proizvede lahko do 148 kW moči in 350 Nm navora. Zaradi povečane učinkovitosti in zmanjšanja mase komponent lahko sistem teh motorjev v primerjavi s klasičnimi motorji prihrani do 50 km energije.
Zamisel o motorjih v kolesih sicer ni nova, saj je med pionirji tovrstnega pogona tudi slovensko podjetje Elaphe, a je GAC očitno razvil sistem do te mere, da bo uporaben v množični proizvodnji. Ta naj bi se začela že v začetku prihodnjega leta.
Novo na Metroplay: Peter Prevc iskreno o težkih trenutkih kariere in o očetovstvu | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem