V prvih dneh februarja so prodali le nekaj sto vozil na dan, proizvajaci pa se že poslužujejo novih prodajnih možnosti
Koronavirus še naprej skrbi za preglavice po svetu, ki se sedaj širijo iz Kitajske tudi v Evropo in druge konce sveta. Vseeno pa največ težav ostaja ob žarišču bolezni, na Kitajskem. Po izpadu proizvodnje v številnih avtomobilskih tovarnah in tovarnah, v katerih proizvajajo avtomobilske sestavne dele, je namreč prišlo ogromnega upada prodaje novih vozil.
Na Kitajskem, v državi, kjer živi okrog 1,2 milijarde ljudi, je bilo namreč v prvem tednu tekočega meseca v povprečju prodanih le 811 novih avtomobilov na dan, kar je kar 96 odstotkov manj kot v enakem obdobju lanskega leta. Rezultat se sicer počasi popravlja (po 16 dneh je bila prodaja nižja 'le' še za 92 odstotkov), a kot kaže, bo rezultat ob koncu meseca izredno slab. Slaba prodaja se bo najverjetneje pokazala tudi ob koncu leta, tako v kitajski statistiki kot na globalni ravni.
Rešitev na spletu
Sabši rezultati so se sicer na največjem avtomobilskem trgu na svetu kazali še pred izbruhom bolezni, za kar so bili v veliki meri krivi napeti odnosi med Kitajsko in ZDA. A razlogi za zadnji padec prodaje so drugje. »Le redki so prišli v avtomobilske prodajne salone v začetku meseca, večina ljudi je namreč ostajala doma,« je dejal Cui Dongshu, generalni sekretar kitajske zveze za avtomobile.
Trenutni situaciji so se že začeli prilagajati nekateri avtomobilski proizvajalci. Tako je recimo Geely že pred dnevi za vse tiste, ki si ne želijo od doma, ponudil možnost nakupa prek spleta. S tem se je podjetje pridružilo Tesli, Mercedesu in pa BMW, ki so tovrstno storitev prav zagnali v minulih tednih.