Kitajske ofenzive še ni konec. Nasprotno, prihaja še več njihovih avtomobilov

5. 7. 2025 | Matjaž Gregorič

Lani so kitajski proizvajalci izvozili 16,8 odstotkov več avtomobilov kot leta 2023, za letos načrtujejo še dodatno 5,8 odstotno povečanje.

Kitajski avtomobilski proizvajalci nodo v letošnjem letu še bolj razširili svoj vpliv na svetovnih trgih, zato me drugim krepijo tudi logistične poti, ki bodo lahko zagotavljale nemoten izvoz.  BYD (Build your dreams) je pred kratkim prevzel svojo šesto ladjo za prevoz avtomobilov, BYD Changsa, s kapaciteto 9200 vozil.

Kitajske ofenzive še ni konec. Nasprotno, prihaja še več njihovih avtomobilov
BYD

V teku leta bosta sledili še dve ladji enake velikosti, s čimer se bo transportna zmogljivost vodilnega kitajskega podjetja na trgu povečala na skupno 60.000 vozil na leto. Pred nekaj dnevi je prav tako nova ladja BYD Xi'an začela svojo prvo plovbo proti  Evropi z 9.200 vozili, namenjenimi v Evropo. Po poročanju kitajskega državnega časopisa »China Daily« je krepitev flote BYD del strategije proizvajalca za nadaljnje izboljšanje logistike in hkrati zmanjšanje stroškov.

Kitajske ofenzive še ni konec. Nasprotno, prihaja še več njihovih avtomobilov
MG

Med januarjem in majem so kitajski proizvajalci izvozili skupno 2,83 milijona vozil, kar je 16-odstotno povečanje v primerjavi z enakim obdobjem lani. Samo maja se je izvoz medletno povečal za 20 odstotkov na 682.000 vozil. Združeni arabski emirati in Mehika sta zabeležili najvišje stopnje rasti. Hkrati se je izvoz v Rusijo zmanjšal za 63 odstotkov, potem ko je Moskva sprejela ukrepe za zaščito lastne avtomobilske industrije.

Žuranje zaključili precej nenavadno: vsem ni bilo smešno (VIDEO)

Zlasti električni modeli so doživeli hitro rast in maja dosegli 43-odstotni delež izvoza. Skupno so proizvajalci iz Kitajske do maja izvozili 1,16 milijona vozil, kar je 33-odstotna rast. Cui Dongshu, generalni sekretar Kitajskega združenja osebnih avtomobilov (CPCA),

Kitajske ofenzive še ni konec. Nasprotno, prihaja še več njihovih avtomobilov
BYD

je za China Daily povedal, da so te številke boljše od pričakovanih in da so za rast odgovorni predvsem priključni hibridni modeli in hibridna vozila. Cui je tudi izjavil, da se bo industrija v prihodnosti osredotočila predvsem na trge Bližnjega vzhoda, Zahodne Evrope in Azije.

Kitajske ofenzive še ni konec. Nasprotno, prihaja še več njihovih avtomobilov
BYD

Trenutno sta proizvajalca Chery in BYD vodilni kitajski izvozni znamki, pri čemer je Chery na čelu s 442.000 vozili med januarjem in majem, sledi pa mu BYD s 382.000 vozili. Medtem ko se kitajski proizvajalci trudijo doseči pomembne tržne deleže v Evropi – v Nemčiji so MG, BYD, Leapmotor, Polestar, Great Wall Motors in Xpeng skupaj dosegli 1,6-odstotni delež med januarjem in majem – so BYD in njegovi konkurenti v Braziliji dosegli 65-odstotni tržni delež električnih modelov, kar pomeni prodajo 110.000 modelov.

Kitajske ofenzive še ni konec. Nasprotno, prihaja še več njihovih avtomobilov
BYD

 »Kitajski proizvajalci BYD, Chery in Great Wall so že zgradili tovarne v Braziliji, zdaj pa tudi GAC načrtuje začetek proizvodnje v drugi polovici leta 2026,« je za China Daily povedal Duval de Vasconcelos, brazilski namestnik generalnega konzula v Chengduju. Kitajsko avtomobilsko združenje pričakuje, da se bo izvoz letos povečal za 5,8 odstotka, pri čemer bodo imela električna vozila še posebej pomembno vlogo.

Medtem ko kitajski proizvajalci krepijo svoje izvozne dejavnosti, nemški proizvajalci na Kitajskem širijo svoje raziskovalne in razvojne dejavnosti. »Kitajska ni več le trg. Postala je ključna točka v naših globalnih dejavnostih za nove raziskave in razvoj,« je za China Daily povedal Zhang Lin, generalni direktor kitajske podružnice Združenja nemške avtomobilske industrije (VDA).