Kitajska rast je v prvi polovici leta 2025 pognala svetovni trg za 3,8 %, BYD je prehitel Hyundai in postal četrta najbolje prodajana avtomobilska znamka na svetu.
Svetovni avtomobilski trg se še naprej hitro spreminja in v prvi polovici leta 2025 je prišlo do nove spremembe v svetovni lestvici proizvajalcev po obsegu prodaje. Po podatkih, ki so jih objavili proizvajalci avtomobilov, in nekaterih ocenah industrije je bilo med januarjem in junijem po vsem svetu prodanih 45,2 milijona novih avtomobilov, kar predstavlja 3,8-odstotno rast v primerjavi s prvo polovico leta 2024.
Predvsem kitajski proizvajalci avtomobilov so bili gonilna sila trga, izvoz pa je izravnal upad številnih tradicionalnih znamk. Na lestvici, ki vključuje tudi težka gospodarska vozila, Toyota znova vodi s 4,73 milijona prodanih vozil po vsem svetu. Praktično vsako deseto novo prodano vozilo po svetu nosi logotip Toyote. Ta številka je tudi višja kot v enakem obdobju leta 2024, ko je japonski velikan registriral 4,48 milijona enot.
Volkswagen in Ford sledita Toyoti na lestvici in ohranjata enaki mesti kot lani. Toda prava novica je vstop kitajskega proizvajalca BYD med prvih 5 na svetu, s presenetljivim četrtim mestom, ko je prehitel Hyundai, Hondo, Nissan, Suzuki in Kio. Izjemen dosežek za znamko, ki je bila zunaj Kitajske še pred nekaj leti praktično neznana.
V prvih šestih mesecih leta 2025 je BYD prodal nekaj več kot 2 milijona vozil, kar predstavlja 31-odstotno rast v primerjavi s prvo polovico leta 2024. Uspeh je predvsem posledica izvoza, ki je izravnal težave na domačem trgu, kjer so cenovne vojne med kitajskimi blagovnimi znamkami močno zaostrile konkurenco.
Zunaj Kitajske BYD dosega odlične rezultate v jugovzhodni Aziji (Tajska, Malezija), Latinski Ameriki (Brazilija, Mehika) in tudi v Evropi (Združeno kraljestvo, Italija). To so trgi, ki spodbujajo k odpiranju novih tovarn in pripravi na še močnejšo rast. S to hitrostjo bi BYD lahko do konca leta prehitel Ford.
Čeprav je BYD edina kitajska blagovna znamka med desetimi najboljšimi na svetu, ni edina, ki doživlja močno rast. Tudi Geely je v prvi polovici leta blestel s 59-odstotnim povečanjem prodaje in se bliža milijonu enot. Zasluge gredo predvsem njeni podznamki Galaxy, katere Xingyuan je zdaj najbolje prodajani avtomobil na Kitajskem.