Kitajski proizvajalec SUV-ov se zanima za nakup italijansko-ameriškega avtomobilskega giganta, ni pa znano, v kakšni meri.
Presenetljiva novica o nameravanem prevzemu je odjeknila včeraj, ko je, kot poroča ameriška spletna stran Automotive News, predsednica kitajskega podjetja Wang Fengying najavil, da planira kontaktirati podjetje FCA v zvezi z nakupom ene izmed znamk, ki spadajo pod okrilje Chryslerja, Jeep. Tiskovna agencija poleg tega poroča, da naj bi se na Kitajskem morda zanimali za nakup celotne znamke Fiat Chrysler Automobiles in naj bi se zato že zanimali za obisk v Italiji.
Pri Fiatu so zaenkrat s kakršnimi koli informacijami v zvezi z nakupom zaenkrat še skopi. Medtem, ko v podjetju trdijo, da jih s strani kitajskega proizvajalca še niso kontaktirali, družina Agnelli, lastnica in ustanoviteljica podjetja Fiat pa je zaenkrat še vedno zavita v molk. Je pa po drugi strani vodilni mož Fiata, Sergio Marchionne napovedal, da iščejo kupca za sedmega največjega proizvajalca avtomobilov na svetu, Chrysler, saj nameravajo pri Fiatu več denarja vložiti v razvoj čistejših dizlov in razvoj električnih avtomobilov.
V morebitno prodajo bi se lahko vmešala tudi politika
Pojavile so se sicer tudi govorice, da naj bi se Kitajci zanimali celo za nakup celotne znamke FCA, vendar pa so domači analitiki mnenja, da je podjetje enostavno premajhno, da bi lahko izvedli tako velik nakup, zato naj bi bil edino smiseln nakup posamezne znamke, to je Jeep. Ta je sicer lansko leto prodala 1.4 milijona vozil, do leta 2020 pa želijo to številko dvigniti do dveh milijonov. Za primerjavo: leta 2009, preden je Fiat prevzel podjetje Chrysler je bila letna količina prodanih vozil znamke Jeep 900.000.
V kolikor pa bi se Fiat odločil prodati znamko Jeep ločeno (kar je malo verjetno), pa so tukaj tudi druga podjetja, ki bi se vsekakor zanimala za nakup. Med njimi se najglasneje omenja Volkswagen, Ford in tudi General Motors. Poleg tega bi se v nakup lahko vmešala tudi politika. Odnosi med Kitajsko in ZDA tako na politični, kot tudi gospodarski ravni niso najbolj rožnati in glede na to, da Kitajska ne dovoljuje prodaje domačih znamk ameriškim podjetjem, bi posledično lahko tudi slednje preprečile prodajo znamke Jeep podjetju Great Wall. Na razplet bo torej še potrebno počakati.
Jure Šujica
Foto: FCA, Great Wall