Na ladji, ki pluje proti Kopru, je več kot 500 kitajskih avtomobilov, ki so namenjeni slovenskim kupcem.
Kljub vsem težavam in grozečim carinam nič ne kaže, da se bo invazija kitajskih avtomobilov na Evropo kaj kmalu prenehala. Nasprotno, tudi na slovenski trg prihajajo nove znamke in med njim je tudi BAIC, za katerega je zastopniške posle (tudi v večini držav nekdanje Jugoslavije) prevzelo podjetje Plan-net Avto.
BAIC, ki izdeluje osebne avtomobile in tudi gospodarska vozila, je po velikosti med kitajskimi avtomobilskimi proizvajalci na šestem mestu. Podjetje je bilo ustanovljen leta 1958, lani pa so prodali 1,7 milijona vozil. V lasti imajo tudi dve tovarni, kjer izdelujejo Mercedes-Benzove in Hyundaijeve avtomobile. V Sloveniji se je za znamko BAIC odločilo deset trgovcev , skupna prodaja na letni ravni pa naj bi znašal okroglih tisoč avtomobilov.
Slovenskim kupcem bosta v začetku na voljo dva modela. Manjši X55 je srednje velik 4,62 metra dolgi križanec z 1,5-litrskim bencinskim motorjem, ki razvije 130 kilovatov (177 KM) in je povezan s 7-stopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom in poganja prednji kolesi. Na voljo je v petih karoserijskih barvah, zanj pa je treba odšteti 29.900 evrov.
Nekoliko večji in novejši je 4,74 metra dolgi križanec X7, ki ima enak pogonski sklop kot X55, poleg prostorne potniške kabine pa v zadnjem delu še prtljažnik z osnovno prostornino 410 litrov. Tisti, ki si ga bodo zaželeli na domačem dvorišču, bodo lahko izbirali med šestimi karoserijskimi barvami, cena pa je ne glede nato enotna in znaša 31.900 evrov.
Že v kratekm bosta sledila dva nekoliko robustnejša modela, ki vsaj z zunanjo podobo obetata nekaj več terenskega duha. Manjši je BJ 30, v njegovem nosu 1,5-litrski bencinski motor s turbinskim polnilnikom, ki ima blago hibridno pomoč in skupaj razvije 206 kilovatov (280 KM), njegova cena bo 35.900 evrov.
Skupaj z njim prihaja tudi večji BJ 60, ki ga poganja 2,0-litrski bencinski motor in s pomočjo hibridne tehnologije razvije 185 kilovatov (252 KM). Oba modela imata štirikolesni pogon, BJ 60 pa je precej dražji, saj je zanj treba odšteti 50.900 evrov.
S tem pa se pohod znamke BAIC na slovenski trg še ne bo končal, saj je predviden tudi prihod električnih modelov Arcfox, toda pred tem bo treba rešiti še vprašanje visokih carin.