Bolj čistega bencinskega pri VW še ni bilo, pripravljen je za nove čase

Volkswagen je za prihajajoče okoljske norme Euro7 že predstavil posodobljen motor. Zadnja evolucija globalnega motorja EA211 naj bi izpolnjevala vse stroge pogoje

Bolj čistega bencinskega pri VW še ni bilo, pripravljen je za nove čase (foto: VW) VW
20. 7. 2022

Če bo vse po načrtih bo novi, najstrožji (in verjetno zadnji v tej obliki) standard Euro7 stopil v veljavo leta 2025. Pri Volkswagnu pa so že zdaj pripravili zadnjo evolucijsko stopnjo motorja s tovarniško kodo EA211, ki bo zadovoljeval vsem prepisanim zahtevam. Gre seveda za prisilno polnjen štirivaljnik s komercialno oznako 1,5 TSI Evo2 ter 110 kW (150 KM) in prostornino 1,5 litra. Ključni tehnološki modul za zmanjšanje porabe goriva v motorju 1.5 evo2, ki je svetovna uspešnica, saj so jih prodali že štiri milijone, je napredni sistem izklapljanja valjev ACTplus, ki je plod skupnega razvoja tovarn v Wolfsburgu in Salzgittru.

Pri razvoju izpopolnjenega sistema je bil poudarek na izboljšanju vklapljanja in izklapljanja obeh srednjih valjev, za zagotavljanje  enakomernega delovanja motorja. Poleg turbopolnilnika VTG (variabilna turbinska geometrija) ima motor 1.5 TSI še druge visokotehnološke komponente: visokotlačni vbrizgalni sistem ustvarja tlak do 350 barov, s plazmo prevlečene tekalne površine valjev zmanjšujejo trenje, bati z ulitimi hladilnimi kanali pa omogočajo dodatno optimizacijo zgorevanja in večjo učinkovitost.    

V priključnohibridni verziji do 200 kW  

Motorji TSI evo2 so zasnovani tako, da lahko uporabljajo goriva, ki vsebujejo tudi obnovljive komponente, kar prav tako zagotavlja njihovo uporabnost v prihodnosti. Poleg tega so primerni za različne stopnje hibridizacije; pri priključnohibridnem konceptu je mogoča sistemska moč do 200 kW (272 KM). Poleg optimizacije hlajenja zgorevalnega prostora je odločilni dejavnik tudi simbioza Millerjevega cikla (zgodnje zapiranje sesalnih ventilov z visoko kompresijo) in tehnologije turbopolnilnika VTG (variabilna turbinska geometrija). Ta korak sp pri znamki lahko naredili, ker so ustrezne komponente programske opreme motorja lahko razvili in optimizirali sami pri VW.lahko razvili in optimizirali sami pri VW. 

Prva dva avtomobila, ki bosta opremljena z novo evolucijsko stopnjo motorja bosta prenovljeni T-Toc in T-Roc cabrio, do konca leta pa potem postopoma sledijo še drugi modeli.