Rabljen avtomobil: model, ki je znamko znova postavil tja, kjer so nekoč že bili

Četudi ste morda ljubitelj Mercedesa, BMW-ja ali pa katere druge avtomobilske znamke, ki ima v svoji ponudbi tudi prave športne limuzine, boste po tem zapisu vendarle spoznali, da bi bilo morda bolje, če bi takrat izbrali Giulio.

Priznam, Alfa je moja avtomobilska muza

Ko je Alfa Romeo v začetku leta 2015 po uradni predstavitvi v Milanu v muzeju Alfe Romeo predstavil novo Giulio, so se ljubiteljem avtomobilov, ki jih krasi narobe obrnjena trikotna maska, od sreče orosile oči. Video, s katerim so napovedali prihod nove Alfe Romeo, je bil namreč zelo zgovoren.

Še več, bil je produkcijski »masterpiece«. Z njim se je namreč Alfa Romeo posula s pepelom in tiho priznala, da je bilo dve desetletji dolgo obdobje, v katerem se je v njihovih avtomobilih kar nekoliko preveč razrasel Fiat, na nek način napaka. A nič zato – trenutek, v katerem se nova Giulia pripelje iz tunela (beri: 20-letne teme), je hkrati napovedal, da je prišel čas za ponoven razcvet znamke. Spremljava klasične glasbe, pomešane z zvokom 510-konjskega šestvaljnika pa jasno opozorilo, da gre za štirikolesno umetnino, ki bo pometla s konkurenco.

Morda bi bilo bolje, da bi Giulio pod drobnogled vzel nekoliko bolj nepristransko, vendar ne morem. Ne gre. Avtomobil, ki tako intenzivno združuje inovativnost, ekskluzivnost (v mislih imam različico Quadrifoglio), popoln občutek za skladnost in razmerja ter cel kup najbolj prepoznavnih slogovnih elementov v zgodovini avtomobilske industrije, me pač nikoli ne bo pustil hladnega. Giulia je eden redkih avtomobilov, ki ga sam nikoli ne bi peljal v avtopralnico. Tak avto se namreč ne pere, pač pa boža, in to mora zanj narediti njegov lastnik.

Nazaj na pot stare slave

Razlogov, da so se ljubitelji znamke Giulie tako močno razveselili, pa gotovo ne gre iskati samo v čudoviti zunanji podobi, pač pa tudi v dejstvu, da se je Alfa s tem modelom podala na pot proti stari slavi. Za začetek je upravičila pričakovanja in se po štirih letih premora po koncu proizvodnje modela 159 vrnila v srednji razred.

Poleg tega je bila to po danes že legendarnem modelu 75 (proizvodnja se je končala leta 1992) prva Alfa Romeo z zadnjim pogonom, ob vsem tem pa je takoj po prihodu na trg, tako kot v davnih šestdesetih in sedemdesetih letih, na stezi Nordschleife vzela mero svojemu največjemu tekmecu – BMW-ju.

No, morda s pisanjem o rivalstvu med BMW in Alfo nekoliko pretiravam, saj to skozi zgodovino niti ni bilo tako zelo izrazito. Vseeno pa se zapriseženi alfisti ob dejstvu, da so – medtem ko se je Alfa Romeo borila za svoj obstanek – nemške avtomobilske znamke z desetinami na las podobnih SUV-jev in drugih »mamamobilov« zabeležile velike uspehe, radi potolažijo s tem, da je Alfa Romeo dolgo postavljala tehnične in zmogljivostne standarde.

Tudi o tem bi se sicer dalo razpravljati, vseeno pa je neizpodbitno, da so bile dvojne odmične gredi, štiri kolutne zavore, menjalniki s petimi prestavami in podobno pri Alfah standard že takrat, ko so nam Nemci še vedno prodajali dvotaktne DKW-je.

Preberite še: Restomod, ob katerem boste alfisti težko ostali ravnodušni

Kakor koli, pri Alfa Romeo so se dobro zavedali, da danes tako izrazite tehnične prednosti kot v šestdesetih letih za razumno ceno pač ni mogoče doseči. Zato so se osredotočili na podrobnosti, ki na nek način sicer navdušujejo, pod črto pa zelo izrazitih prednosti vendarle ne prinašajo. Tako je pogonska gred (kardan) iz ogljikovih vlaken, vzmetenje, vrata, blatniki in pokrov motorja pa iz aluminija.

Odločili so se tudi za napredno vpetje; spredaj z dvojno nihajno roko, ki prenese velike bočne obremenitve, zadaj pa za večvodilno premo s štirimi jarmovimi drogovi, ki zagotavljajo optimalen in stalen stik pnevmatik s podlago. Z uporabo lahkih in ultralahkih materialov je vsaka različica Giulie od primerljive nemške konkurence lažja za dobrih sto kilogramov.

Giulia – motor – voznik – potniki

Tako nekako je očitno med razvojem Giulie izgledal prednostni vrstni red. Najprej je tu seveda sama Giulia, »miss« srednjega razreda. Prepriča tudi z materiali in akustičnim udobjem v notranjosti, kot vsaka miss pa je tudi ta nekoliko prikrajšana z vidika uporabnosti. Če sodite med tiste, ki si avtomobil izberejo zaradi motorja, ste gotovo že lastnik Giulie.

Motorna ponudba ni pretirano široka, vseeno pa s štirivaljnimi bencinarji in dizli pokriva vse potrebe in pričakovanja v svojem segmentu. Češnja na vrhu torte je seveda šestvaljni biturbo, ki Giulio požene do končne hitrosti 307 kilometrov na uro! Jasno, v drobovje aluminijastih glav in bloka so prste namakali Ferrarijevi fantje in gotovo ni naključje, da sta premer valjev in gib batov enaka kot pri osemvaljnikih iz Maranella.

Če se boste odločili za nakup rabljene (ali nove) Giulie, potem boste kot voznik uživali v najbolj neposrednem krmilnem sistemu v razredu, odličnem ročnem menjalniku in uravnoteženosti ne glede na obremenitev vozila. Kot potnik pa boste uživali v pogledu na zadovoljnega voznika.

Cepetanje antialfistov

Če je dolgoletno Fiatovo rovarjenje po znamki Alfa Romeo pustilo sledi na področju premijskega imidža, pa je na drugi strani prineslo tudi veliko dobrega. Predvsem to, da je z Alfami zelo malo resnih težav. Zaradi tega imajo antialfisti, ki želijo vedno znova in znova utemeljiti gostilniške dogme glede Alfe Romeo, skorajda nemogočo nalogo. Zelo težko namreč najdejo nezadovoljnega lastnika Alfe. Po sedmih letih od začetka proizvodnje tudi v primeru Giulie kaže, da se dober trend nadaljuje.

Statistke o okvarah so Giulii zelo naklonjene, saj se model ne sooča s težjimi tipskimi in pogostimi okvarami. Predvsem pri modelih začetnih letnikov je prihajalo do puščanja hladilnikov.

Nekaj več težav, ki pa zaradi svoje narave nimajo vpliva na zanesljivost, se pojavlja na področju elektronike. Mednje sodijo zgodnje odpovedi akumulatorjev, težave z njimi pa se nakažejo, še preden bi zaradi izpraznjenosti ostali na cesti – nedelovanje sistema Start&Stop, prižiganje različnih kontrolnih lučk in podobno. Lastniki poročajo tudi o težavah z multimedijsko enoto (GPS, povezovanje, neodzivnost). Obe omenjeni težavi se v veliki meri odpravi z reprogramiranjem.

Začetni letniki modela Quadrifoglio imajo občasne težave z motorno elektroniko (pedal plina), zaradi česar prihaja do vklopa varnostnega režima vožnje. Ne glede na različico pa pri posameznih serijah prihaja do težav z nepravilnim delovanjem električne parkirne zavore. Lastniki, zlasti tisti, ki vozijo bolj dinamično, poročajo o intenzivni obrabi prednjih pnevmatik. Težava se delno omili z nastavitvijo optike podvozja. Nekoliko manj pogosta težava se pojavlja v primerih poškodb vozila, saj imajo v mešalnicah težave pri niansiranju troslojnih barv.

Giulia je redka ptica

Čeprav vse zapisano kaže na to, da je Alfa Romeo Giulia skorajda popoln avtomobil, pa s stališča prodaje ne dosega pričakovanj njegovih botrov. Tovarna si je s tem modelom obetala velik prodajni skok, a na koncu je vse vendarle odvisno od volje kupcev. No, morda so bili vendarle nekoliko preveč optimistični s ceno, ki je bila zelo blizu nemškim tekmecem.

Po dveh desetletjih je namreč težko prepričati kupce, da je pri Alfi vse tako urejeno in zanesljivo kot pri Nemcih. Posledično boste lahko na našem trgu rabljenih vozil izbirali med približno tridesetimi modeli, od katerih pogonsko konfiguracijo pri večini predstavljata dizelski motor in ročni menjalnik.

Za rabljeno Giulio z osnovnim paketom opreme (ki je sicer zelo bogat) boste morali odšteti vsaj dobrih 15 tisočakov. Tisti, ki si upate uresničiti svoje sanje, pa boste morali za rabljeno Giulio Quadrifoglio pripraviti vsaj petdeset tisočakov.

Tehnični podatki

ALFA ROMEO GIULIA (2015–)

Mere (dolžina/širina/višina/teža): 4.643 mm /1.860 mm /1.430 mm /1.420–1620 kg

Motor Gorivo Valji Prostornina cm3 Moč kW (KM) Navor Nm
2,0 Turbo 200 bencin 4 1.995 147 (200) 330
2,0 Turbo 280 bencin 4 1.995 206 (280) 400
2,9 V6 Quadrifoglio bencin 6 2.891 375 (510) 600
2,2 JTD 136 dizel 4 2.143 100 (136) 380
2,2 JTD 150 dizel 4 2.143 110 (150) 380
2,2 JTD 180 dizel 4 2.143 132 (180) 380
2,2 Multijet 160 dizel 4 2.143 118 (160) 450
2,2 Multijet 190 dizel 4 2.143 140 (190) 450

Priporočamo

Bencinski motor: 2,0 Turbo, Quadrifoglio (če denar ni problem)

Dizelski motor: 2,2 JTD/JTDM

Seznam pogostih okvar

Vrsta okvare Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi
Odpovedi akumulatorjev vsi modeli
Motorna elektronika (pedal plina) Quadrifoglio
Električna parkirna zavora vsi modeli
Puščanje hladilnika vode začetni letniki
Obraba sprednjih pnevmatik vsi modeli

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja