Britanska znamka praznuje jubilej, za katerega bi marsikdo mislil, da ga ne bo dočakala

Svet avtomobilizma in tudi dirkanja je bil nekoč svet čudakov. Nenavadne in zapletene osebnosti, ki so hodile po tanki črti med geniji in od ostalega sveta nerazumljeni posebneži, so na kolesa postavljali stvaritve, ki so pisale zgodovino avtomobilizma. Eden teh primerov je zagotovo Colin Chapman, genij in posebnež, s katerim ni bilo lahko zobati češenj. Posebnež, ki je tudi od svojih dirkačev in inženirjev zahteval nemogoče.

Pred 75 leti je tako začelo nastajati poglavje avtomobilizma, ki sliši na ime Lotus. No, sicer takrat to še ni bil Lotus, saj je mladi nadobudni inženir Colin Chapman leta 1948 izdelal prvi predelani avtomobil, ki je nastal na osnovi Austina 7. Predelavo je opravil v svojem prostem času v skromni garaži, ki je bila v lasti staršev njegovega takratnega dekleta Hazel. V Hornseyju v Londonu. Ne preveč inovativno ga je označil kar z mark 1, torej kot prvega, a se je z njim že podal na lokalne dirke. Potem je avtomobil nenehno izboljševal in iz tega je kasneje nastal Lotus, ime pa sta izbrala skupaj s Hazel. Ta je preminila v letu 2021 v starosti 94 let.

Brez samovšečnosti pri Chapmanu že takrat ni šlo. Ko je namreč uradno nastala znamka Lotus leta 1952, je v logotip dodal seveda še preplet črk A, C, B, C. Označevale so njegovo polno ime - Anthony Colin Bruce Chapman

Tako bo letos Lotus praznoval polnih 75 let od nastanka prvega avtomobila, ki sicer še ni nosil tega imena, a je predstavljal začetek celotne zgodbe, ki jo je Chapman nadgrajeval z ikoničnimi športnimi avtomobili, ki so predstavljali najbolj čistokrvno angleško avtomobilsko šolo, bili del filmske industrije, močan pečat pa so njegovi dirkalniki pustili tudi v formuli 1.

Ti so bili velikokrat pošteno pred svojim časom, eden od njegovih dirkačev, sloviti Graham Hill, je na primer dejal, da lahko tehnična genialnost Colina Chapmana dirkača kaj hitro stane glavo. Chapman je bil eden prvih, ki je dojel, kaj pomeni konstrukcija in izdelava na sami meji zmožnega in dovoljenega. »Dirkalnik se mora takoj, ko prečka ciljno črto, razpasti. To pomeni, da je bil vsak del izdelan ravno za določeno prevoženo razdaljo in niti metra več. S tem je dovolj lahek in ravno prav zmogljiv,« je dejal Chapman. A kaj, ko je potem Hill dodal, da ko te sredi ovinka prehiti zadnje kolo, potem veš, da sediš v Lotusu. Chapman je namreč šel pogosto predaleč v tej zasnovi in so se dirkalniki razpadali že pred koncem dirke.

75-letnico ustvarjanja tega čudaka bo Lotus obeležil tudi s posebnim logotipom. Časi pa so se seveda po Chapmanovi smrti leta 1982, ko je podlegel srčnemu infarktu v starosti 54 let, zelo spremenili.

Danes je Skupina Lotus v 51-odstotni lasti znamke Geely, pod njeno okrilje pa spadajo Lotus Cars (ta izdeluje športne cestne avtomobile), Lotus Engineering (podjetje skrbi za razvoj različnih zahtevnih sestavnih delov za druge avtomobilske znamke, ukvarjajo pa se še z razvojem drugih visokotehnoloških izdelkov) in Lotus Tech, ki skrbi tudi za razvoj električnih modelov, kot je na primer Eletre.

Matt Windle, podpredsednik skupine Lotus in upravni direktor Lotus Cars, je ob tem povedal: »Lotus v letu 2023 je svetove oddaljen od tega, kar je bil Lotus v garaži v severnem Londonu. V celotno podjetje je bilo v minulih desetletjih vloženega ogromno denarja in tehničnega znanja, nekatere zamisli so bile tako revolucionarne, da jih mnogi konkurenti takrat niso niti razumeli, kaj šele jemali resno. Zdaj smo pred novim obdobjem elektrifikacije, a pri tem ne smemo pozabiti, da Lotusa brez Chapmanovih vizij ne bi bilo

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja