Končal kot voznik, začel kot šef

Jari Matti Latvala je svojo aktivno pot tovarniškega dirkača končal pri Toyoti. In tam presenetljivo začenja svojo drugo kariero – kot vodja Toyotine ekipe

Sedemkratni svetovni prvak Seb Ogier je bil v dveh ekipah kolega z Latvalo. Vedno sta imela prijateljski odnos. (foto: Bildagentur Kräling) Bildagentur Kräling
23. 12. 2020

Latvala je od začetka kariere veljal za večnega talenta, za voznika, ki mu manjka samo še - pika na i. Bil je voznik, ki je vedno zelo natančno poznal dirkalnik, podvozje, motor, zanimala ga je vsaka podrobnost. Toda resničnega preboja povsem v vrh nikoli ni zmogel, naslovu prvaka pravzaprav nikoli ni bil zares blizu, čeprav se z današnjega zornega kota 18 zmag (in trije naslovi podprvaka) zdi impresiven dosežek.

No, dejstvo, da je vozil v časih Loeba in Ogierja (ki imata skupaj 16 naslovov) njegovi krhki samozavesti seveda ni ravno pomagalo … Toda Latvala je svoj prvi reli v prvenstvu WRC odpeljal davnega leta 2002 in to s – 17. leti. Talentu sicer nihče ni osporaval, niti Tommi Makinen, ki mu je naposled v jeseni njegove kariere dal možnost še v Toyoti. Toda zdi se, da z leti njegov agresivni slog z vožnjo na meji (tudi ko to res ni bilo potrebno) postajal še agresivnejši, njegov talent pa vse maj izrazit, vsaj s prihajajočimi novimi najstniškimi zvezdniškimi talenti.

Toda njegova prijetna človeška plat, nenavadna odkritost, priljudnost in zgovornost za svetlolasega Finca. V Fordu, Volkswagnu in naposled Toyoti je bil med vsemi člani ekipe vedno priljubljen, vedno dosegljiv in pripravljen na pogovor. Tudi z mediji. In prav to mu je prineslo tudi možnost nadaljevanja kariere znotraj športa, ki ga tako zelo ceni. Ko je namreč Makinen moral sprejeti trdo odločitev in se za sezono 2020 odločil za mladega Rovanpero, se je zanj postavil sam vrhovni šef Toyote Akio Toyoda in mu omogočil nekaj relijev v Yarisu.

Toda stvari se se potem obrnile drugače. Zelo drugače in po Makinenovem odstopu je bil spet Toyoda tisti, ki je strastnemu Fincu omogočil drugo kariero. Presenetljivo že s stališča njegovih minimalnih menedžerskih izkušenj. JML bo moral zdaj pozabiti na povratek v vozniškem kombinezonu, čeravno bo tudi njegovo mnenje pri razvoju nove generacije hibridnega WRC dirkalnika še kako štelo. Navsezadnje ima na spisku tudi 209 štartov v WRC prvenstvu – največ od vseh voznikov v zgodovini!

Njegove izkušnje bodo pomembne tudi za oba mladeniča v Toyotini vrsti – Rovanpera že ima nekaj izkušenj, Katsuta bo odpeljal svojo prvo polno sezono. Po drugi strani pa bo novi šef sedemkratnemu svetovnemu prvaku in večletnemu kolegu v dveh ekipah, Sebu Ogierju. In moral se bo bosti z drugimi šefi ekip, ko bo branil interese Toyote, pri tem pa bo imel na drugi strani mize nekaj izkušenih lisjakov. Ne, ne bo mu lahko, ampak morda mu v tej vlogi končno le uspe preboj med najboljše.