Konec avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem napovedala še ena avtomobilska velesila

Načrt ukinitve avtomobilov z bencinskimi in dizelskimi motorji naj bi bil izveden do sredine prihodnjega desetletja.

Konec avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem napovedala še ena avtomobilska velesila (foto: Subaru) Subaru
28. 12. 2020

Japonska velja za eno izmed gospodarsko najbolj razvitih držav, kar hkrati pomeni, da je primerno velik tudi njen ogljični odtis. Tamkajšnje oblasti so zato skupaj s predsednikom vlade v oktobru pričele pripravljati načrte, kako bi odtis kar najbolj zmanjšali, in sicer do te mere, da bi kot družba postali ogljično nevtralni. To pa seveda pomeni tudi velike premike v avtomobilski industriji; ti bodo sledili že v prihodnjih letih.

Dežela vzhajajočega sonca je hkrati domovina znamk kot so Nissan, Mitsubishi, Subaru, Honda, Toyota in še nekaj drugih imen, ki so nenazadnje pomagale pri preboju elektrificiranih pogonskih sklopov na trg. Tovrstni sklopi pa bodo očitno postali edina opcija, ko je govora o novih avtomobilih v prihodnje, saj Japonska napoveduje, da bo do leta 2035 povsem prepovedala prodajo novih avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem.

Po letu 2035 naj bi tako na Japonskem kupci lahko izbirali le še med hibridi, priključnimi hibridi, električnimi avtomobili in pa vozili s pogonom na gorivne celice. Vendar pa bo tamkajšnja vlad poskrbela tudi za primerno pocenitev baterijskih sklopov.

Tako naj bi do leta 2030 ceno sklopov navzgor omejili na 10.000 jenov ali 79 evrov za kilovatno uro, kar je po podatkih tiskovne agencije Reuters 50 odstotkov manj od aktualne cene. To pa posledično pomeni tudi občutno pocenitev električnih avtomobilov.

Tovrstna pomoč pa je na drugi strani le kaplja v morje ukrepom, ki jih Japonska pripravlja v industriji, saj naj bi za tako imenovane zelene naložbe do leta 2030 namenili kar okrog 1,5 trilijona evrov, spodbudili pa naj bi tudi uporabo vodika. Če so na Japonskem tako še leta 2017 porabili 200 ton tega plina, pa naj bi poraba do leta 2030 narasla na tri milijone ton.

Kot pojasnjujejo japonske oblasti, je sicer ravno sedaj, ko se je gospodarstvo zaradi korona virusa nekoliko ohladilo, idealen čas za tovrstne naložbe in hiter razvoj okolju prijaznih tehnologij.