Ja, res je - s tekočega traku tovarne v Oxfordu je namreč zapeljal zadnji Mini Clubman z oznako »Final Edition«. Po 17. letih se tako končuje kariera najprostornejšega Minija.
Kljub temu da jih na cestah prav veliko vseeno ni bilo videti, pa je Mini prodal zavidljivega 1,1 milijona Clubmanov. Njegova posebnost so (bila) zagotovo krilna vrata prtljažnega prostora, kar ga je delalo edinstvenega v svojem segmentu (in njegovi širši okolici).
Če bi bil BMW hitrejši, bi bil (najbrž) Traveller
Navdih za Clubmana je prišel iz modela Morris Mini Minor Traveller, ki je nastal leta 1963. In zakaj se Clubman potem ni imenoval Traveller? BMW je, ko je prevzel znamko Mini, odkupil tudi pravice za poimenovanje nekaterih klasičnih modelov, ni pa takoj odkupil pravic za imeni Traveller in Countryman.
To so Nemci naredili pozneje, tako da je bilo treba za Clubmana izbrati novo ime, 'zamuda' pa je šla na roko Countrymanu, ki je na trg prišel tri leta pozneje in tudi s samo prodajo takoj navdušil.
Za vse 'duše', tudi tiste bolj športne ...
V zadnji generaciji je bil Clubman na voljo s po dvema motorjema na »vsaki strani«. Tako pri bencinski kot tudi dizelski kategoriji sta bila namreč v igri 1.5 litrski trivaljnik in 2.0 litrski štirivaljnik, razpon moči pa od 75 do 225 kilovatov (kolikor je v zadnjih petih letih zmogla različica John Cooper Works).
Z bogato opremljeno končno različico se proizvodnja Clubmana tako končuje. Kot je povedala vodja znamke Mini Stefanie Wurst se Clubman med drugim poslavlja tudi zaradi prodajnih številk, saj so le te pri Countrymanu kar dvakrat večje.
Za neke vrste naslednika sicer štejejo model Aceman, ki je ravno sedaj v fazi intenzivnih testiranj v najtežjih razmerah, novinec pa bo povsem električen in bo nadomestil tako petvratnega Minija, kot tudi Clubmana in se bo uvrščal malenkost pod Countrymana. Dokončno naj bi ga razkrili 24. aprila.
Preberite še