Kratki dosegi in počasno polnjenje nista edini tegobi električnih avtomobilov

Nagaja jim še marsikaj, pogoste so napake na zavornih sistemih in delih podvozja, kažejo rezultati poročila nemškega združenja za tehnični nadzor TÜV.

Stanje električnih avtomobilov na prvem tehničnem pregledu je različno, je razvidno iz posebne ocene v aktualnem poročila TÜV za štiri priljubljene modele BMW i3, Nissan Leaf, Renault Zoe in Tesla Model 3. Pregledniki so še posebej pogosto odkrili napake na zavorah in šasiji. Tesla Model 3 ima med vsemi največ težav z zavorami.

Zaradi baterije je veliko električnih vozil težjih od primerljivih modelov z motorji z notranjim zgorevanjem, kar še posebej obremenjuje obese osi, pogosteje kot v povprečju pa se pojavljajo tudi okvare zavor pri vseh pregledanih električnih avtomobilih. Eden od razlogov zanje je rekuperacija zavorne energije, ki sicer razbremeni zavore, vendar lahko to glede na način vožnje povzroči »zaspanost« zavornih ploščic oziroma zmanjšanje koeficienta trenja.

V poročilo TÜV so vključeni rezultati 9,6 milijona splošnih pregledov. V razredu od dve do tri leta starih avtomobilov jih 5,3 odstotka ne glede na vrsto pogona ne opravi testa TÜV zaradi bistvenih okvar in jih je treba po popravilu ponovno pregledati. S 5,3-odstotno stopnjo napak je Renault Zoe natanko v povprečju 130 testiranih avtomobilov v tej starostni skupini. Osrednja točka napak je vzmetenje sprednje preme, predvsem vodila, končniki in ​​ojnice. Pogosteje kot v povprečju se vozniki pritožujejo tudi nad delovanjem zavor.

Nissan Leaf se je izkazal bolje od povprečja s stopnjo napak 4,3 odstotka, kar ga uvršča v zgornjo tretjino lestvice, izstopajo pa kratke luči in zavorni koluti. V nasprotju s tem je BMW i3 končal v spodnji tretjini, s stopnjo napak 5,9 odstotka. Tako kot pri Leafu tudi pri i3 zasenčenim žarometom in zavornim kolutom strokovnjaki na testu pripišejo nadpovprečno veliko pomanjkljivosti.

Na dnu četverice je Tesla Model 3, saj kar 8,9 odstotka testiranih vozil ne opravi prvega generalnega pregleda. Poleg okvar pri osvetlitvi s kratkimi lučmi in meglenkami se pogosteje od povprečja vseh pregledanih vozil pojavljajo tudi okvare zavornih kolutov in vzmetenja.