Rabljene in skoraj iztrošene premijske pnevmatike še vedno utegnejo 'premagati' nove, a cenejše. Vendar ne vselej.
Rok, do katerega je treba avtomobile v Sloveniji opremiti z zimsko opremo, je minil, zato se z vprašanjem, kakšne ali katere zimske pnevmatike kupiti najverjetneje srečujejo le redki posamezniki. Zagotovo pa je vsako leto kar nekaj tistih, ki si ne morejo - ali ne želijo - privoščiti premijskih zimskih pnevmatik, saj komplet štirih stane tudi 400, 500 ali več evrov. Še posebej ob dejstvu, da tudi cenejše pnevmatike na vsakoletnih testih dosegajo povsem solidne rezultate.
Prav zato je zanimiv preizkus, ki so ga pred dnevi naredili na ameriškem YouTube kanalu Tyre Reviews. Primerjali so namreč dve povsem različni pnevmatiki. Na eno stran so postavili premijsko celoletno pnevmatiko francoskega proizvajalca Michelin CrossClimate 2, na drugo cenovno precej bolj dostopno pnevmatiko Tomket Allyear 3. Razlika v ceni v eni izmed spletnih trgovin, kjer smo našli obe pnevmatiki, je pri dimenzijah 205/55 R16 znašala opaznih 35 evrov za eno pnevmatiko oziroma 140 evrov ob nakupu celotnega kompleta.
Preberite še: Cena nafte skoraj enaka kot na začetku leta, cena naftnih derivatov občutno višja. Tu so razlogi
Obe pnevmatiki - v novem in rabljenem stanju - so primerjali tako v suhih kot mokrih razmerah in na snegu, primerjali pa so jih tudi na poligonu. Omeniti velja, da so pri rabljenih pnevmatikah globino profila zmanjšali do 2,2 milimetra, kar je precej manj, kot v Sloveniji dovoljuje zakonodaja. Kako je potekalo testiranje, si lahko ogledate v spodnjem posnetku, rezultati pa so zanimivi.
Izkazalo se je namreč, da so z rabljeno premijsko pnevmatiko na poligonu z Volkswagen Golfom dosegli hitrejši čas, kot z novimi pnevmatikami nižjega cenovnega razreda, kar kaže na boljšo vodljivost, ki jo omogoča prva pnevmatika. Vseeno pa so se slednje po drugi strani izkazale z nekoliko krajšo zavorno potjo na snegu. Razlika je bila en meter. Treba je omeniti, da je bila razlika v zavorni poti med staro in novo premijsko pnevmatiko precej manjša kot med staro in novo pnevmatiko z nižjo ceno.
Podobna slika se je pokazala tudi pri zaviranju na mokri podlagi, pri čemer pa je bila razlika pri zavorni poti med rabljeno premijsko in novo cenejšo pnevmatiko ob enaki hitrosti skoraj pet metrov! Na suhi podlagi je bila v obeh primerih rabljena pnevmatika pri zaviranju nekoliko boljša od nove, še vedno pa je cenejša pnevmatika ponudila opazno slabše rezultate.
Kakšno pnevmatiko torej vzeti, ko boste naslednjič kupovali nov komplet? Rezultati kažejo, da imajo rabljene premijske pnevmatike tako svoje prednosti kot slabosti pred novimi cenejšimi. A zdi se, da je morda nekoliko bolj smotrno kupiti rabljene (a seveda nekoliko manj obrabljene pnevmatike, kot so jih uporabili v testu) priznane znamke kot pa nove pnevmatike manj uglednega imena.