Premierno: Lamborghini Urus je prvi terenec te znamke po 24 letih

4. 12. 2017 | Jure Šujica
Deli

Urus naj bi s pomočjo 650-konjskega motorja postal najhitrejši serijski SUV, poleg ceste pa naj bi se dobro obnesel tudi v puščavi, snegu, na skalah in ledu.

Današnji dan je za italijansko znamko nedvomno zgodovinskega pomena, saj je 31 let po predstavitvi in 26 let po zaključku proizvodnje modela LM002, prvega športnega terenskega vozila (vsaj po besedah tovarne), predstavila njegovo nadaljevanje. Gre za dolgo pričakovan model Urus, ki so ga pred nekaj trenutki tudi uradno predstavili v novi tovarni v domači ​Sant'Agati. Le ta je bila uradno odprta 17. oktobra letos.

Po besedah vodstva podjetja in inženirjev je šlo pri razvoju novega športnega terenskega vozila za poseben avtomobil. Trg in tehnologija se je namreč od časov modela LM002 močno spremenil, podjetje pa je od takrat izdelovalo izključno športne avtomobile. Poleg tega so se pri Lamborghiniju trudili, da bi razvoj Urusa – ime izhaja iz poimenovanja vrste domačega bika Aurochs – kar najmanj vplival na izdelavo drugih modelov, Aventadorja in Hurracana.

Prvi Lamborghinijev biturbo V8 motor

Kljub temu so s končnim rezultatom v tovarni zadovoljni. Uspelo jim je namreč izdelati avtomobil, ki naj bi bil po njihovih besedah kos različnim terenom: snegu, ledu, zemlji, skalam, pesku in, jasno, asfaltni površini. Glede na to, na kakšnem terenu se bo avtomobil nahajal, bo voznik sam lahko izbiral med različnimi nastavitvami preko kontrol na volanu, poimenovanih 'Tamburo': nevea, corsa, sabia in terra. Na drugi strani si bo voznik lahko preko uporabniškega vmesnika EGO prilagodil svoj osebni vozniški profil.

Srce celotnega avtomobila pa je jasno motor. Pod sprednjim pokrovom se skriva štirilitrski V8 motor, na katerega sta priključeni dve trubo puhali – prvi tovrstni motor v zgodovini znamke – s pomočjo katerih proizvede 650 'konjev' in 850 Nm navora. V praksi avtomobil potrebuje 3,6 sekunde do 100 kilometrov na uro, še dodatnih 9,2 sekunde pa do 200 kilometrov na uro. Prikazovalnik hitrosti se ob nadaljnjem pospeševanju ustavi šele pri 305 kilometrih na uro, kar Urusa postavlja na prestol najhitrejšega serijskega športnega terenca. Za prenos moči na kolesa skrbi osemstopenjski samodejni menjalnik; kolesa so 21 ali 23-palčna, pod njimi pa se skrivajo ogljikovo-keramični zavorni diski s premerom 440 milimetrov spredaj in 370 milimetrov zadaj.

Prvi mož Lamborghinija Stefano Domenicali je ob predstavitvi Urusa predstavil tudi načrte podjetja v bližnji prihodnosti. Tudi po zaslugi novega terenca, s katerim bodo ciljali tako na obstoječe kot nove kupce, naj bi že do leta 2019 podvojili prodajo svojih vozil.

Jure Šujica
foto: Lamborghini

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"