V sklopu novega koncerna Stellantis naj bi Lancia dobila mesto med premijskimi znamkami.
Legendarna avtomobilska znamka Lancia že dolga leta velja za bolj ali manj pozabljeno. Italijansko-ameriški koncern jo je namreč pri življenju namreč vzdrževal le z zastarelim modelom Ypsilon, ki je v aktualni podobi na trg prišel pred desetimi leti. Hkrati je mestna malčica naprodaj zgolj na italijanskem trgu, kjer pa kljub zastarelosti še vedno vsako leto privabi precejšnje število kupcev – celo več kot recimo Alfa Romeo.
Navkljub starosti so se zato pri Lancii odločili, da ji namesto pokoja namenijo vsaj še kako leto življenja in zanjo pripravili precej obsežno kozmetično in tehnološko pomladitev. Ta je najbolj opazna na sprednjem delu vozila, kjer je moč najti nove žaromete vključenimi LED dnevnimi svetili in pa precej manjšo, a hkrati elegantnejšo masko hladilnika. Zadek na drugi strani še naprej ostaja enak kot doslej, manj pa je recimo nelakiranih plastičnih površin.
Da bi avtomobil vsaj nekoliko približali sodobnim avtomobilom, so mu v notranjosti namenili nov infozabavni sistem s podporo storitvama Android Auto in Apple Car Play, po zgledu Fiatove Pande pa je v sklopu paketa EcoChic prejela tudi poseben kabinski filter, ki naj bi uspel zadržati kar 99 odstotkov vseh alergenov. Zanimiva in trendovska je odločitev vodstva podjetja, da kupcem ponudi možnost oblazinjenja, izdelanega iz reciklirane plastike, ki jo je na italijansko obalo naplavilo Sredozemsko morje.
Skrb za okolje pa se pri Ypsilonu ne konča le tu. Prejela je namreč sodoben litrski trivaljnik, ki deluje po principu blagega hibrida na 12-voltni platformi, vozniku pa ponuja 70-'konjev' ali 51 kilovatov moči. Tak pogonski sklop smo sicer pred nekaj meseci lahko prvič srečali pod špokrovom novega Fiat 500 Hybrid. Hkrati bo Lancia Ypsilon še naprej na voljo tudi s pogonom na bencin ali utekočinjen naftni plin, zanjo pa bo potrebno v Italiji odšteti vsaj 15.100 evrov.
Lancia skupaj z DS in Alfa Romeo?
Hkrati s predstavitvijo prenovljenega malčka Ypsilon in dan po predstavitvi najnovejšega člana družine DS, DS 4 pa so se v javnosti pojavile govorice o tem, da naj bi koncern Stellantis poskrbel za obuditev legendarne avtomobilske znamke. Na to so nenazadnje namignili tudi na predstavitvi nove francoske premijske kombilimuzine.
Medtem, ko uradni viri o podrobnostih zaenkrat še molčijo, pa naj bi po besedah spletnega portala Automotive News Europe v Stellantisu razmišljali o ideji skupnega razvoja premijskih znamk koncerna, DS, Alfa Romeo in Lancia. Prvi rezultati skupnega sodelovanja naj bi bili javnosti predstavljeni leta 2024, glede na to, da so informacije o sodelovanju še vedno precej skope, pa prevelikega optimizma vseeno še ne velja gojiti.