V drugem poskusu je zdržala manj kot desetletje, razlog za odhod pa je porazno lansko leto.
Znamka Borgward očitno ni nastala pod srečno zvezdo. Morda je ne poznate; gre za znamko, ki ima svoje korenine v letu 1905, uradno pa je nastala leta 1920, ko je avtomobilsko podjetje, od leta 1914 poznano pod imenom Hansa-Lloyd-Werke, prevzel Carl Bogward. Omenjena znamka je namreč pred dnevi znova razglasila stečaj, s čimer se njena pot končuje. In to nikakor ne prvič.
Preberite še: Frankfurt: Borgward obuja Isabello iz petdesetih let prejšnjega stoletja
Borgward je namreč prvič prekinil proizvodnjo leta 1961, ko naj bi postal insolventen, čeprav se je kasneje po plačilu dolgov izkazalo, da ima podjetje še vedno za 4,5 milijona takratnih nemških mark premoženja. Leta 2015 so se na znamko spomnili pri kitajskem podjetju Beiqi Foton Motor, znamki, ki deluje v sklopu koncerna BIAC ter jo ob koncu istega leta z nakupom pravice do uporabe imena tudi obudili.
Začetki so bili obetavni, znamka je na Kitajskem pod nemškim imenom ponujala štiri bencinsko gnane modele, pri čemer je bil največji križanec BX7 na voljo tudi z električnim pogonskim sklopom. A čeprav prodaja v prvem obdobju s 55.000 prodanimi vozili na leto ni bila ravno slaba, še zdaleč ni dosegala cilja 800.000 letno prodanih vozil do leta 2020, s čimer bi tudi upravičili naložbo. Dno so dosegli leta 2019, ko je bilo prodanih le 3600 vozil, znamka pa je zabeležila več kot pol milijarde evrov izgube.
Preberite še: Borgward BX-7: obuditev znamke po več kot petih desetletjih
Vodstvo podjetja (ki je od leta 2019 v 67-odstotni lasti specialista za izposojo vozil Ucar) je zato naredilo težak, a neizbežen korak in razglasilo stečaj. Borgward se tako po vsega osmih letih po obuditvi – in 61 let po prvem stečaju ter 102 leti po tem, ko je znamko Hansa-Lloyd-Werke pred propadom rešil Carl Borgward – znova poslavlja. Morda tokrat dokončno.
Novo na Metroplay: Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec