Legendarni DS končno dobiva pravega naslednika

25. 2. 2020 | Jure Šujica
Deli

Po številnih konceptih znamka DS dobiva tudi prvo serijsko limuzino DS 9.

Citroen DS velja po mnenju nekaterih za najboljši avtomobil 20. stoletja. Legendarna limuzina je nenazadnje prerodila znamko, saj je bila zaradi svoje nenavadne oblike in obilice napredne tehnologije (od hidravličnega vzmetenja do sprednjih žarometov, ki sledijo vrtenju volana) postala prodajna uspešnica. Po njem je Citroen poimenoval tudi linijo prestižnih avtomobilov, danes samostojno znamko, ki pa do danes (z izjemo koncepta DS 9 Metropolis, nastalega še pod Citroenovim okriljenm) pravzaprav še ni ponudila limuzinskega predstavnika.

Da razvijajo novo limuzino pri DS, do sedaj niso obešali na veliki zvon. Veliko večjo pozornost so v zadnjih dveh letih namenili križancema DS 3 Crossback in DS 7 Crossback, saj gre nenazadnje za - gledano z oblikovnega vidika - povsem nova avtomobila. Pri razvoju DS 9 so se namreč snovalci po pomoč obrnili k znamki Peugeot, ki je kot osnovo novincu ponudil svojo (edino) limuzino, model 508, kar je jasno že po bočni silhueti. Že 18 centimetrov več v dolžino daje vedeti, da je šlo pri vsem skupaj za več kot zgolj menjavo odbijačev in logotipov.

DS se z modelom DS 9 želi odkrito postaviti po robu uveljavljenim limuzinam višjega srednjega razreda, kot je recimo Audi A4, v primerjavi s katerim pa bo precej bolj prostoren. Tudi, recimo, na račun 80 milimetrov večje medosne razdalje, ki znaša 2,9 metra. A milimetri niso vse. DS je namreč že v DS 7 postavil visoke standarde udobja, katerim so v limuzini sledili tako vizualno kot z izbiro materialov. V notranjosti prevladujejo usnje z dodatki alkantare, 'diamantni' gumbi in številni dodatki za udobje, kot so masažni sedeži. Tudi v drugi vrsti. Ob tem pri DS obljubljajo tudi veliko možnosti personalizacije.

V preteklosti smo bili nemalokrat priča temu, da so avtomobilski proizvajalci svoje prestižne modele opremili z relativno podhranjenimi motorji. Temu se bodo pri DS izognili s pomočjo elektrike. Na voljo bodo namreč izključno turbobencinski in (priključno)hibridni pogonski sklopi. Že najmanjši motor bo proizvedel 225 'konjev' oziroma 165 kilovatov moči. Enako sistemsko moč bo razvil šibkejši priključni hibrid, ki bo najprej na voljo. Temu paru bosta nato sledila še 184-kilovatna in kar 265-kilovatna različica, obe opremljeni z bencinskim in električnim motorjem, slednja pa še s štirikolesnim pogonom.

DS 9 bo tako postal glavni razstavni produkt znamke DS na bližnjem avtomobilskem salonu v Ženevi, kjer bo tudi uradno prvič predstavljen javnosti. Prodaja po vsem svetu bo nato stekla še v letos, a najprej na Kitajskem, kjer bo prve kupce dosegel še pred sredino letošnjega leta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja