Predvsem v segmentu 15-palčnih pnevmatik so razlike zelo majhne.
Temperature zraka so v zadnjem tednu dni pogosto že presegle mejo sedmih stopinj Celzija, nad katero naj bi se letne pnevmatike na cesti obnesle bolje ob zimskih in številni verjetno že razmišljajo o tem, da bi opravili menjavo letnih ter zimskih pnevmatik. Zakon sicer tega pred 15. marcem ne dovoljuje, pa tudi sicer je bolj počakati še kak dan ali teden in se izogniti morebitnim neprijetnim vremenskim presenečenjem. Je pa zato vsekakor sedaj povsem primeren čas za razmislek o nakupu novih pnevmatik.
Preberite še: Test letnih gum 2021: Na preizkusu tokrat tudi domača predstavnica
Evropski avtomobilski klubi, del katerih je tudi slovenski AMZS so tako pred letošnjo pomladjo preizkusili 34 različnih pnevmatik, 16 dimenzij 185/65/R15 in 18 dimenzij 215/60R16. Kot pojasnjujejo pri AMZS so se za omenjene dimenzije odločili predvsem zato, ker se številni kupci sodobnih vozil še vedno odločajo zanju, saj predstavljajo cenovno dostopno alternativo v najbolj razširjenih segmentih. Nenazadnje sta kot testna avtomobila služila Volkswagen Polo in Škoda Kodiaq.
Dimenzija 185/65/R15
Predvsem med manjšimi pnevmatikami pa se je izkazalo, da so razlike med pnevmatikami zelo majhne. Prav vse so namreč dobile oceno 'zelo priporočljivo' oziroma 'priporočljivo', kar se je med drugim pokazalo tudi v praksi. Razlika med zavorno potjo najboljše in najslabše pnevmatike pri hitrosti 100 kilometrov na uro je na suhi podlagi znašala le 5,3 metra, pri čemer pa je tudi najslabša pnevmatika pomagala, da se je vozilo ustavilo v manj kot 40 metrih (39,7).
Na sam vrh se je sicer uvrstila pnevmatika Goodyear EfficientGrip Performance 2, ki je prejela oceno 2,0, razlog za to pa je bil nekoliko slabši – a še vedno zelo – dober rezultat na suhi podlagi. Tam je Goodyearjeva pnevmatika prejela oceno 2,3, kar je nekje v povprečju letošnjih kandidatk. Najbolje se je na tem področju sicer odrezala Pirelli Cinturato P1 Verde, ki je prejela oceno 1,6. Se je pa zato najboljša pnevmatika izkazala z vsemi možnimi točkami pri obrabi. Oceno 'Zelo priporočljivo' je sicer prejelo šest pnevmatik.
Najslabše – a še vedno ne slabo se je na drugi strani odrezala pnevmatika Matador MP47 Hectorra. Dobila je namreč oceno 3,3, komisija pa ji je očitala manjše slabosti na mokri in nekoliko večje slabosti na suhi vozni podlagi.
Sicer pa se je v razredu manjših pnevmatik tokrat znašla le ena manj znana blagovna znamka in sicer Giti. Gre za singapursko znamko, ki jo je na testu zastopala pnevmatika GitiSynergy H2, kljub slabemu poreklu pa se je dobro odrezala prav v vseh kategorijah in tako prejela oceno Zelo priporočljivo. Najboljšo porabo goriva je pokazala Continentalova pnevmatika EcoContact 6.
Dimenzija 215/60/R16
Podobni rezultati pa so se pokazali tudi v segmentu večjih pnevmatik. Tudi v tem segmentu je namreč večina pnevmatik dobila oceno Zelo priporočljivo oziroma Priporočljivo. Ob tem so se pri slednjih največkrat pojavljale težave pri vodljivosti na mokri vozni podlagi. Hkrati je zanimivo, da se je pri zaviranju s 100 kilometrov na uro na suhi podlagi testni Kodiaq z najboljšo pnevmatiko ustavil v 34,9 metrih, 0,6 metra prej kot precej lažji Polo z najboljšo 15-palčno pnevmatiko.
Najboljšo oceno (2,1) sta sicer prejeli Continental Premium Contact 6 in Michelin Primacy 4. Prva se je izkazala kot zelo uravnotežena pnevmatika brez večjih pomanjkljivosti, druga pa z zelo dobro porabo goriva in nizko obrabo, a malenkost slabšo odzivnostjo na mokri podlagi. Oceno zelo priporočljivo je sicer prejelo pet pnevmatik.
Najslabše se je na drugi strani odrezala pnevmatika Kormoran Road Performance. Omenjena pnevmatika se je sicer izkazala z najnižjo porabo goriva, a je na drugi strani na področju vodljivosti na mokri podlagi, ki prinese največ točk, prejela oceno 3,7. Le nekoliko bolje se je medtem izkazala na suhi vozni podlagi, zaradi česar je kot edina pnevmatika na letošnjem testu prejela oceno Priporočljivo z omejitvami.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj