Ljubitelji ameriških klasikov imajo nov razlog za veselje

1. 2. 2021 | Jure Šujica
Deli

Replike avtomobilov, ki jih je bilo do sedaj mogoče kupiti le v obliki kitov za sestavljanje bo sedaj mogoče naročiti kot izdelana vozila z vso potrebno dokumentacijo za registracijo.

Trg in kultura klasičnih avtomobilov je v razvitem svetu v zadnjih letih naravnost zacvetela. Vse več je namreč zanimanja za klasične avtomobile, ki jim, še posebej tistim, z nekoliko bolj zvenečim ali poreklom, cene rastejo iz dneva v dan – tudi po zaslugi posameznikov, ki klasične avtomobile vidijo kot naložbe. Za tiste posmaeznike, ki jih bolj kot denar zanima izkušnja, ki jo takšen avtomobil nudi pa je sedaj v Združenih državah nastopil pomemben trenutek.

V želji po tem, da bi si lastili in občasno zapeljali s klasičnim avtomobilom se zato številni posamezniki odločajo za nakup tako imenovanih kit avtomobilov, vozil, ki jih nato sestavijo v lastnih garažah, izdelani pa so po zgledu klasičnih vozil. Podjetij, ki se ukvarjajo z izdelavo takšnih kompletov v ZDA kar mrgoli, v prihodnje pa bodo strankam namreč lahko ponudila kompletne avtomobile.

Ameriški nacionalni urad za prometno varnost je namreč že leta 2015 sprejel odlok, ki proizvajalcem maloserijskih avtomobilov dovoljuje prodajo izdelanih vozil kupcem, 15. januarja pa je bila uredba, ki temelji na tem odloku tudi uradno sprejeta. Izjema bo tako dovoljevala proizvodnjo in prodajo novih vozil-replih vsem delavnicam, ki bodo na leto po vsem svetu izdelale manj kot 5.000 vozil.

Med podjetji, v katerih so se novega odloka najbolj razveselili je tudi teksaško podjetje DeLorean Motor Company, kjer so po propadu istoimenske irske znamke skrbeli za dediščino modela DMC-12, vse od ustanovitve leta 2015. Novo podjetje je namreč v last prevzelo tudi celotno zalogo novih sestavnih delov in načrte za njihovo izdelavo, s čimer bodo lahko v prihodnje kupcem brez zadržkov lahko ponujali povsem nova vozila, v kolikor bodo le-ta zadoščala trenutno veljavnim zahtevam izpustov.

DeLoran Motor Company pa je seveda le ena izmed izjem, ki se lahko veselijo nove uredbe, bo pa številka vozil, ki jih bo posamezno podjetje lahko izdelalo po poročanju ameriškega portala Autoclassic precej manjša od zgoraj omenjenih 5.000 primerkov. Letno bo namreč vsako podjetje lahko izdelalo le 325 vozil, a bodo hkrati še naprej nadaljevali v enakem obsegu kot doslej nadaljevali z izdelavo in prodajo avtomobilov v kitu. Nova uredba bo sicer uradno stopila v veljavo z vpisom v zvezni register, kar pa naj bi se zgodilo v prihodnjih dneh.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?