Imamo resne pomisleke, zakaj pri Slovenskih železnicah ne uporabljajo X6 xDriveM50d kot eno izmed svojih lokomotiv.
Če ne drugega, vsaj številke kažejo, da bi se takšen X6 lahko kosal s postrojem, ki trenutno poganja vagonske kompozicije po Sloveniji. Morda bi mu celo uspelo zmanjšati povprečje zamud, ki si jih nakopičijo dotrajane lokomotive? Trilitrski šestvaljnik se še ne sliši tako zelo strašno, a če dodamo ne eno ali dve, temveč tri turbine, dobimo pravo pošast pod motornim pokrovom. 381 'konjev' in kar 740 njutonmetrov navora, ki dosežejo vrh pri vsega 2.000 motornih vrtljajih. In človek bi pričakoval, da se tu neha, ko ponavadi začne turbodizlom primanjkovati sape. A ne pri X6 M50d. Takrat zadiha druga turbina, in ko ste že globoko v hitrostnih okvirjih za odvzem izpita, nastopi še tretja turbina. Tako so pri BMW-ju dosegli, da so v dizelski motor preslikali lastnosti bencinskih agregatov. Seveda jim ni uspelo skopirati zvočne melodije bencinskega osemvaljnika, a vseeno tudi mogočni turbodizel ni glasna ropotulja.
O videzu, uporabnosti in namenskosti modela X6 ostajajo mnenja še vedno deljena in tako bo, kot kaže, ostalo za vedno. Nekaterim je frajerski, drugi ne vidijo smisla v kupejevski zasnovi terenca, a kupci so model X6 sprejeli za svojega. Ne le to, očitno so tudi bližnjo konkurenco iz Stuttgarta pripravili do tega, da so na trg poslali podobno karoserijsko različico.
Nedavna prenova modela X6 je prinesla nekaj novosti v kabino. Števci so zdaj v celoti digitalni z možnostjo spreminjanja podlage glede na vozni program. Žal pa prenova ni zajela prenovljenega osrednjega zaslona skupaj s softversko vsebino. Sistem iz novega razreda 7 ter razreda 5 je namreč uporabniško veliko bolj posrečen, pregleden in izpopolnjen. Glede izbire materialov, kvalitete izdelave, nabora opreme in splošnega počutja v notranjosti pri avtomobilu tega cenovnega razreda enostavno ne moremo biti kaj dosti kritični. Manevrski prostor potnikov na zadnji klopi je omejen, prtljažnega je glede na velikost avta manj, kot bi pričakovali, vidljivost nazaj je omejena … Vse to so zamere, ki jih lahko pripišemo zgolj karoserijski zasnovi.
Vožnja s takim težkokategornikom naj bi bila po vseh fizikalnih zakonitostih vse prej kot lahkotno ovinkarjenje. A, presenetljivo, X6 še zdaleč ni tako okoren in neokreten. Vozniki motociklov Harley-Davidson bi znali povedati, da je dovolj le to, da ga spraviš v pogon, in hipoma postane okreten. Seveda 'beemveju' izdatno pomagata nastavljivo zračno vzmeteno podvozje ter skupek elektronike pod imenom Dynamic Performance Control, ki skrbi, da se v primeru zdrsa enega izmed koles moč hipoma prenaša na kolo z več oprijema.
Tako motoriziran in opremljen X6 je cenovno umeščen tako visoko, da bi nekomu lahko rešil stanovanjski problem. A vseeno je to cena, ki je preverjeno postavljena tako, da vsekakor najde pot do izbranih kupcev, ki si takšen avtomobil lahko privoščijo.
besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Saša Kapetanovič