Los Angeles 2019: Vse najpomembnejše novosti v enem mestu

Zadnji večji avtomobilski salon v letošnjem letu je postregel s številnimi premierami in novostmi, zanimivimi tudi za evropske kupce.

Los Angeles 2019: Vse najpomembnejše novosti v enem mestu (foto: Sebastjan Plevnjak) Sebastjan Plevnjak
20. 11. 2019

Avtomobilski salon v Los Angelesu je še zadnji letošnji večji avtomobilski salon, v ZDA in na splošno na svetu. Kljub temu, ali pa morda ravno zato so se avtomobilski proizvajalci odločili, da tam predstavijo še nekaj zadnjih letošnjih premier. V nekaterih gre zgolj za osvežitve, spet druge smo že videli na prejšnjih salonih v Frankfurtu ali v Tokiu. Za nameček je tu moč ujeti še premiere, ki tudi za same proizvajalce pomenijo preskok v povsem nove sfere.

Alfa Romeo: Prenovljeni Stelvio in Giulia

Italijanska znamka je še vedno dolžna manjšega brata modela Stelvio, križanca Tonale, pri Alfi pas so se odločili v Los Angeles pripeljati le osvežena Giulio in Stelvio. Karoserijskih sprememb je pri obeh sicer bolj malo, več novosti pa bo moč najti v prenovljeni notranjosti z novo armaturno ploščo. Ob novem, 8,8-palčnem zaslonu infozabavnega sistema bodo namreč kupci dobili bogat nabor asistenčnih sistemov, ki bodo pomagali pri nekoliko bolj avtomatizirani vožnji, vključujoč sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznih pasov, sistem za zaznavanje utrujenosti voznika in aktivni tempomat, povezan z navigacijskimi podatki.

Aston Martin: DBX

Aston Martin se v Los Angelesu končno predstavlja z novincem v novem, modnem segmentu, po imenu DBX. Gre namreč za prvega križanca v zgodovini britanske znamke, ki pa ohranja vse elemente svojih nižje nasajenih bratov: od velike sprednje maske do neprekinjene LED svetlobne linije, povzete po modelu Vantage. Po slednjem je sicer povzel tudi motor, štirilitrski osemvaljnik z dvemea turbo puhaloma, za izdelavo katerega je sicer poskrbel nemški AMG. Novinec bo na trg zapeljal prihodnje leto.

Audi: e-tron in RS Q8

Nekoliko nepričakovano je Audi v Los Angeles pripeljal novo izvedbo svojega modela e-tron, e-tron Sportback. Kot že samo ime nakazuje, gre z oblikovnega vidika za večjega brata modela Q3 Sportback, ki pa tehnološko temelji na lani predstavljenem električnem križancu – prvem te vrste v Audijevi modelni paleti e-tron. To pomeni tudi 300 kilovatov moči, 450 kilometrov dosega in digitalne LED-matrične žaromete, prvič predstavljene ravno v novincu, ki ga bo Audi kupcem ponudil že v prihodnjih dneh, na ceste pa bo zapeljal spomladi leta 2020.

Poleg električnega križanca so pri Audiju predstavili tudi najmočnejšega bencinsko gnanega križanca, RS Q8. Najhitrejši križanec na Nürburgringu pod sprednjim pokrovom ob le malo spremenjeni karoseriji skriva štirilitrski bencinski osemvaljnik s 592 'konji' (441 kilovati) moči, gre pa za enak pogonski agregat, kot v že znanih modelih RS6 in RS7. Mimogrede Audi obljublja zmogljivosti, primerljive z Lamborghinijevim križancem Urus.

BMW: X3 xDrive30e in Serija 2 GranCoupe

Bavarci so z glavnino letošnjih novosti – tako serijskih kot konceptnih – zaključil v Frankfurtu. Na razstavnem salonu aktualnega avtomobilskega salona so tako svojo pozornost po zgledu številnih drugih proizvajalcev namenili elektrifikaciji. Ponudbo priključnih hibridov je namreč okrepil X3 z oznako X3 Xdrive30e, ki bo vozniku ponudil skupno sistemsko moč 292 'konjev' oziroma 213 kilovatov in  (zgolj) 32 kilometri električne avtonomije. V proizvodnjo bo zapeljal decembra, v prodajne salone pa prihodnje leto. V LA je prvič na avtomobilski razstavi videti tudi 2 Grand Coupe.

Ford Mustang Mach-E

O prvem električnem križancu znamke Ford, ki ime nosi po slovitem in precej starejšem športniku smo pred dnevi že govorili, saj ga je Sebastjan Plevnjak uspel spoznati nekoliko pobližje. Sicer pa bo novinec, ki se že predstavlja v serijski podobi, prinesel možnost dveh elektromotorjev z močjo do kar 342 kilovatov ter dvo- oziroma štirikolesnega pogona in z dosegom do 600 kilometrov v primeru, da je avtomobil opremljen z baterijskim sklopom 98,8 kilovatnih ur.

Lexus LC 500 convertible

Lexusov kabriolet z oznako LC je bil v konceptni izvedbi že predstavljen na spomladanskem avtomobilskem salonu v Ženevi, v Los Angeles pa je sedaj prišel popolnoma pripravljen na prodajo. Gre za dopolnitev ponudbe že znanega kupeja LC 500, ki pa se je v dobrega pol leta le malo spremenil. Platnena streha še naprej ostaja sestavni del vozila, ob tem pa je potrebno omeniti, da jo bo moč odpreti ali zapreti v 17 sekundah pri hitrostih do 50 kilometrov na uro.

Mini John Cooper Works GP

Veliko zadnje strešno krilce opozarja na to, da je v Los Angelesu predstavljen Mini Cooper nekaj posebnega. In res je tako. Prvič je namreč britanski malček sedaj presegel magično mejo 300 'konjev' (in ob tem ponuja še enega zraven), kar že samo po sebi daje slutiti odlične karakteristike. Pet sekund bo namreč potreboval do 100 kilometrov na uro, najvišja hitrost pa bo znašala več kot 270 kilometrov na uro.

Toyota RAV-4

Toyota velja za pionirja na področju hibridnih avtomobilov in ker so v podjetju  že pred časom sprejeli odločitev o koncu proizvodnje dizlov (izjemo je le model Land Cruiser), je kar nekoliko nenavadno, da šele sedaj na trg pošiljajo križanca RAV-4 v izvedbi s priključno-hibridnim pogonskim sklopom. A pri Toyoti so se vsekakor potrudili. Novinec bo namreč ponujal kar 225 kilovatov moči in pri  pospeševanju boljše sposobnosti kot recimo Supra. Sicer pa je zavidanja vreden tudi električni doseg vozila, ki bo na voljo šele leta 2021. Znaša namreč kar 60 kilometrov z enim polnjenjem.

Volkswagen ID Space Vizzion Concept

Križanci postajajo pravilo, ko je govora o vsakodnevno uporabnih avtomobilih in izpodrivajo nekdaj priljubljene karavane na celi črti. A tudi v električni dobi bo, kot kaže, tudi zanje v salonih dovolj prostora. Vsaj pri Volkswagnu bo tako. Nemci so namreč v Los Angeles pripeljali koncept, ki je že precej blizu serijskega vozila, ID Space Vizion Concept. Nov član že precej številčne družine ID. Kdaj naj bi prišel na ceste sicer še ni povsem znano, če bo povzel pogonsko tehniko koncepta, pa to pomeni dva različna elektromotorja z močjo 205 oziroma 225 kilovatov (koncept je opremljen s prvim) in najvišjo hitrost omejeno na 175 kilometrov na uro.