Dodelana različica Exigea z oznako 410 Sport navdih jemlje v dirkaško nastrojenem modelu Cup 430.
Tradicija je v britanski avtomobilski industriji zelo pomembna. To se predvsem kaže pri manjših avtomobilskih proizvajalcih, kot sta Morgan in Lotus. Obe znamki sta znani po tem, da vsak nov model po predstavitvi prve generacije nato še dolgo držita v proizvodnji in ga izpopolnjujeta do zadnjega vijaka. Tak primer je Lotusov športnik Exige, ki prav te dni dobiva novo izpeljanko, poimenovano Exige Sport 410.
Prva generacija malega športnika je nastala že daljnega leta 2000, in čeprav je Lotus od takrat predvsem v zadnjih letih občutno zrasel in pod novim lastništvom začel razmišljati o izdelavi prvega kompaktnega križanca, se od priljubljenega športnika, ki že 18 let vztraja na bolj kot ne nespremenjeni platformi, še ne misli posloviti. Na ceste tako zdaj prihaja najzmogljivejša različica, ki predstavlja zmes med do zdaj najzmogljivejšo različico Exige Sport 350 in dirkaškim Exige Cup 430.
Pravi cestni dirkalnik
Čeprav je novinec rezultat mešanja dveh modelov, je vseeno nekoliko bolj podoben izvedbi Cup. Od nje je namreč povzel ojačitve šasije, podvozje in pogonski sklop, 3,5-litrski V6 motor, ki ob pomoči kompresorja proizvede 410 'konjev' oziroma 301 kilovat moči ter 420 njutonmetrov moči, ki so na voljo med 3.000 in 7.000 motornimi vrtljaji na minuto. Ob suhi teži vozila, ki znaša 1.054 kilogramov, to zadostuje za pospeške od 0 do 100 kilometrov na uro v pičlih 3,3 sekunde in najvišjo hitrost 290 kilometrov na uro.
Od modela Cup 430 pa Sport 410 ni podedoval le zgoraj navedenih komponent. Kar nekaj novih elementov je namreč skritih pod kožo vozila in v njegovi notranjosti. Tam bo namreč mogoče ob (sicer izdatnem doplačilu) zaslediti obilico ogljikovih vlaken, dirkaške sedeže, prevlečene z alkantaro, v katere bosta voznik in morebitni sopotnik varno 'pričvrščena' s štiritočkovnimi varnostnimi pasovi, za še večjo varnost pa bo lahko skrbela varnostna kletka, ki bo izpolnjevala standarde FIE. Iz dirkalnih avtomobilov bo lahko povzet še volan, ki tako ne bo opremljen z zračnim mehom, ob požaru bo v kabini gasilni aparat, da pa bi se temu ob izognili, bo v kabini nameščeno še glavno stikalo za izklop elektrike.
Čeprav gre za nov avtomobil, ki je ravnokar doživel predstavitev, je Lotus že začel pobirati prva naročila, znane so tudi že cene. Te se bodo v Evropi gibale med 111.800, kolikor bo z upoštevanim davkom za novinca treba odšteti v Nemčiji, in 117.100 evrov, kolikor bodo zanj zahtevali v Italiji.