Maserati nov najverjetnejši partner moštva Haas, kaj to pomeni za prihodnost Formule 1?

Z Maseratijem kot partnerjem bi Haas postal četrto italijansko moštvo v Formuli 1, hkrati pa tudi četrto pod vplivom Fiata oziroma korporacije FCA.

Maserati nov najverjetnejši partner moštva Haas, kaj to pomeni za prihodnost Formule 1? (foto: Maserati) Maserati
8. 12. 2017

Le nekaj dni po novice o združitvi italijanskega avtomobilskega proizvajalca Alfa Romeo in švicarske ekipe v Formuli 1, Sauber, so se pojavila namigovanja, da naj bi v omenjeno serijo vstopilo še eno italijansko avtomobilsko podjetje, Maserati. Italijanski proizvajalec športnih avtomobilov, ki je v seriji nastopil že v začetku petdesetih let prejšnjega stoletja naj bi že v prihodnjem letu postal glavni partner ameriške ekipe Haas F1.

Sicer neuradna informacija, ki je prvi povzel portal Auto Exprees, naj bi prišla iz virov blizu Sergia Marchionneja, govori pa se, da naj bi Maserati Haasu letno namenil 20 milijonov evrov, s čimer bi dejansko financiral nakup motorjev za celotno sezono. Te naj bi zagotovil Maseratijevo sestrsko podjetje, Ferrari, s čimer bi Haas poleg Ferrarija, Torra Rossa in Sauberja četrto moštvo, ki bi uporabljalo pogonski sklop italijanskega proizvajalca.

Ferrari ni edini, ki razmišlja o odhodu

Morebitno sodelovanje Haasa in Maseratija v Formuli 1 bi bilo zelo zanimivo predvsem v luči slabih odnosov med Ferrarijem in vodstvom serije zaradi sprememb, napovedanih po letu 2020. Moštvo Ferrarija in Marchionne so namreč že pred časom dejali, da bodo, v kolikor bodo spremembe resnično stopile v veljavo, izstopili iz tekmovanja. Povezovanje Ferrarija z drugimi ekipami bi tako lahko razumeli kot večanje vpliva podjetja v seriji. Posledično bi Ferrari tako lažje dosegel preprečitev sprememb, saj si lastniki licence enostavno ne bi mogli privoščiti odhoda štirih ekip iz serije.

Poleg Ferrarija pa vse glasneje o izstopu iz Formule 1 razmišlja še drugi velikan in pionir tega športa, ekipa Mercedes-AMG. Toto Wolff, prvi mož ekipe je namreč mnenja, da bi napovedane omejitve motorjev pomenile korak nazaj v razvoju serije, ki naj bi po mnenju mnogih predstavljala višek razvoja avtomobilske tehnologije.

Zanimivo bo torej videti, ali se bo vodstvo serije uklonilo zahtevam moštev, ali pa ostali pri svojih načrtih in tvegali odhod največjih moštev serije.

Jure Šujica

Foto: Maserati, Mercedes AMG Petronas