Maseratiju se obetajo boljši časi

19. 11. 2018 | Jure Šujica
Deli

Znamka trenutno beleži le pičel dobiček, ki naj bi po zaslugi prevetritve flote v prihodnjih štirih letih močno zrasel.

Italijanska avtomobilska znamka Maserati že od nekdaj velja za prestižno in spoštovano. Vseeno pa zadnja leta njen ugled, posledično pa tudi prodaja, počasi, a vztrajno upadata. A odgovornim v podjetju so razlogi za to menda povsem jasni in kmalu naj bi se Maserati vrnil na pota stare slave in tako kot včasih znova konkuriral znamkam, kakršen je ne nazadnje Ferrari.

V zadnjem četrtletju je Maserati zabeležil kar 87-odstotni padec prihodkov, zaradi česar je znamka v omenjenem obdobju zabeležila zgolj 15 milijonov prihodkov. Vzrok za to je bil velik upad prodaje njihovih vozil; v omenjenem obdobju je bilo prodanih le 8.800 novih vozil, kar je 19 odstotkov manj kot v enakem obdobju leta 2017, ob tem pa je s 13,8 odstotka na zgolj 2,4 odstotka padel tudi čisti dobiček od vsakega prodanega avtomobila.

Po poročanju spletnega portala Automotive News Europe je za slabe rezultate vzrokov več, o njih pa je spregovoril nov generalni direktor koncerna FCA, Mike Manley, ki je dejal, da je bil Maserati v zadnjih letih obravnavan kot znamka, namenjena širokemu krogu kupcev. »Ko sem združil Alfo in Maserati, sem s tem naredil dve stvari. Najprej sem zmanjšal pozornost, namenjeno znamki Maserati, nato pa smo jo kratek čas imeli kot znamko, namenjeno širokemu krogu kupcev, kar seveda ni in ne more biti.«

Alfieri vendarle prihaja?

Drug razlog za Maseratijeve slabe rezultate je starost njihovih modelov in pomanjkanje teh. V ponudbi imajo namreč trenutno zgolj štiri modele, Ghiblija, Quattroporteja, (ostarelega) Granturisma (ter brezstrešno izvedbo Gransport) in Levanteja, pri čemer je slednji najmlajši izmed trojice, a še vedno star dve leti. Hkrati tekmuje v razredu velikih športnih terencev, kjer je na eni strani huda konkurenca, na drugi pa je to edini razred, ki kljub navdušenju nad križanci ne raste.

A Manley ostaja optimističen in napoveduje, da se Maseratiju obetajo boljši časi. V prihodnjih štirih letih tako napoveduje prihod novih modelov, dveh različic športnega modela Alfieri, predstavljenega že leta 2014, in srednje velikega križanca, ob tem pa naj bi sledila še elektrifikacija. S tem naj bi znamka ponovno dobila svoj zagon in kljub skeptičnim napovedim analitikov dosegla cilj 15-odstotnega dobička od vsakega prodanega avtomobila do leta 2022.