Vision Maybach Luxury uvaja nov avtomobilski razred in nove standarde udobja

Avtomobil združuje podobo klasične limuzine in športnega terenca s povišano oddaljenostjo od tal. Koncept, ki terja kar nekaj privajanja.

Vision Maybach Luxury uvaja nov avtomobilski razred in nove standarde udobja (foto: Daimler AG) Daimler AG
24. 4. 2018

Mercedes-Benz si je zadal resnično težko nalogo. Znamka, znana po eleganci in prestižu, se je namreč odločila in po lani predstavljenem (na žalost le konceptnem) Vision Mercedes-Maybachu 6 Cabrioletu s prestižno divizijo vozil Maybach vstopiti še v razred športnih (in prestižnih) terencev. Čeprav le v konceptni fazi je tako danes svojo svetovno premiero doživel Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury.

Novinec je točno to, kar prikazuje: prestižna limuzina, nasajena na šasijo športnega terenca. To je seveda daroval največji Mercedesov športni terenec GLS, s katerim pa ima novi koncept le malo skupnega. Če spada GLS v razred velikih športnih terencev s sedmimi sedeži, Ultimate Luxury dejansko uvaja nov razred med SUV-i.

Vpliv prejšnjih konceptov očiten

Kljub višje nasajeni karoseriji je ta še vedno oblikovana kot klasična štirivratna limuzina, na eni strani povzema podobo aktualnega Mercedes-Maybacha razreda S, a z dodanimi potezami že omenjenega kabrioleta. Od slednjega tako povzema par sprednji luči in veliko sprednjo masko, a najbolj očiten element, ki ga povzema, je sredinski greben, ki poteka čez celotno dolžino avtomobila. Kot nekoč pri slavnem Bugattijevem Type 57 Atlantic, le da pri Maybachu ne ločuje samo zadnjega stekla, ampak tudi celotno strešno okno vozila.

Notranjost pri Mercedesu opisujejo kot mešanico športnega in elegantnega dizajna, a prevladuje slednji. Odet je namreč v belo usnje z dodatki črne klavirske plastike, rjavega usnja na armaturi in celo pozlačenih obrobah gumbov ter sprednjih sedežev. Po zgledu novodobnih Mercedesov sta prikazovalnik informativno-zabavnega sistema in zaslon za prikaz podatkov, namenjen vozniku, sestavljena iz dveh 12,3 palca širokih zaslonov, medtem ko so odprtine za zrak v obliki turbin prostor odstopile povsem novim, ki svoj navdih jemljejo v maski vozila.

Čaj namesto šampanjca

Predvsem na vratih vozila pa se nato pojavi zanimiv kontrast med usnjem in lesom (v katerega so jasno vdelani svetlobni trakovi), ki se nato nadaljuje tudi v zadnji, glavni del vozila, kjer po navadi sedi lastnik vozila. Tam sta dva sedeža, podobno kot sprednja pa sta odeta v belo usnje in imitacijo zlata, med katerima je visok greben. Zmotili bi se, če bi rekli, da se v njem skriva hladilnik s steklenico šampanjca. Glede na to, da je prototip predstavljen na Kitajskem, je povsem razumljivo, da so vanj skrili dve skodelici in čajnik za shranjevanje toplega napitka. A če avtomobil nekoč vendarle uzre serijsko prihodnost, bo Mercedes zagotovo poskrbel tudi za ljubitelje žlahtne kapljice.

Za pogon in premikanje 5,26 metra dolgega avtomobila bo skrbela elektrika oziroma štirje elektromotorji, kakršni se skrivajo v zgoraj omenjenem kabrioletu. 500 kilovatov moči naj bi zadoščalo za najvišjo (elektronsko omejeno) hitrost 250 kilometrov na uro, baterijski sklop s kapaciteto 80 kilovatnih ur pa bo zadoščala za do 320 kilometrov avtonomije po standardu WLTP. Morda se ne sliši veliko, a ga bo zato mogoče polniti tako prek induktivnih polnilnic kot tudi klasičnih hišnih vtičnic in hitrih polnilnic z močjo 350 kilovatov. Tovrstne polnilnice, ki počasi postajajo vse bolj razširjene, bi avtomobilu v 5 minutah zagotovile dovolj energije za do 100 kilometrov avtonomije.

Mercedes s predstavljenim konceptom nadaljuje linijo vozil, začeto leta 2012 z modelom Vision EnerG‑Force, v kateri se je do zdaj zvrstilo skupno šest vozil, nobeno izmed njih pa še ni uzrlo serijske proizvodnje. Dvomimo torej, da bo Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury doživel drugačno usodo, vsekakor pa se nadejamo, da bodo nekatere rešitve slej ko pred našle pot tudi v serijske avtomobile.