Mazda je izpolnila obljubo, priljubljeni motor je nazaj, preverite, v katerem modelu

22. 11. 2022 | Jure Šujica
Deli

Glede na vlogo, ki jo bo imel, je vgradnja v ta model povsem pričakovana.

V zadnjih letih se je v avtomobilski javnosti velikokrat omenjalo možnost, da bo Mazda vrnila svoj priljubljeni rotacijski motor v motorno ponudbo. Ta je zaslovel v treh generacijah modela RX-7 in nato v modelu RX-8, kjer se je izkazal kot izredno zmogljiv, a hkrati tudi neekonomičen motor. Zahteval je namreč precej (dragega) vzdrževanja, optimalna pa ni bila niti njegova poraba. Prav zaradi tega bi danes nanj marsikateri okoljevarstvenik gledal postrani.

Preberite še: Mazda razkrila usodo 'ruske veje'

A pri Mazdi so držali obljubo, da bodo rotacijski motor vrnili v ponudbo, vendar v nekoliko drugačni podobi, in sicer v vlogi podaljševalnika dosega. To pomeni, da ne bo skrbel za neposredni pogon koles, ampak bo s svojim delovanjem polnil baterijski sklop. In ker je trenutno v Mazdini ponudbi za zdaj zgolj en povsem električen avtomobil, namenjen evropskemu trgu, križanec MX-30, je jasno, da bo najprej prostor našel v njem.

Mazda bo novo izvedbo modela s polnim imenom MX-30 R-EV predstavila na avtomobilskem salonu v Bruslju (kjer sicer domuje njena evropska centrala), ki se odpre 13 januarja. Poudarjajo, da bo novi sklop ponujal prednosti električnega avtomobila v kombinaciji z uporabnostjo oziroma dosegom bencinsko gnanega avtomobila. Prav doseg, ki je v praksi precej manjši od 200 kilometrov, je namreč ena največjih hib Mazdinega električnega križanca.

Navdušenci nad rotacijskimi motorji zato ne bodo deležni užitkov in moči, ki jih je ponujal tovrsten sklop v preteklosti. Motor bo namreč precej šibkejši (opremljen bo le z enim rotorjem), deloval pa bo pri stalni obremenitvi in pri vrtljajih, ko bo izkoristek največji. Dejanska moč, ki bo na voljo vozniku, bo tako še vedno enaka moči elektromotorja in bo znašala 107 kilovatov ali 144 'konjev'.

Rotacijski motor je sicer primerna izbira za tovrstno nalogo zaradi svoje učinkovitosti, kompaktnosti, manjše število komponent zahteva manj mazanja, čistejši pa so tudi izpusti. Mazdina odločitev je zato vsekakor smiselna.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol