Mazda potrjuje vrnitev rotacijskega motorja

2. 3. 2018 | Jure Šujica
Deli

Motor bo namenjen podaljševanju dosega novega električnega avtomobila, ki ga Mazda namerava predstaviti prihodnje leto.

Od konca proizvodnje športne Mazde RX-8 pred šestimi leti ljubitelji športnih modelov te japonske znamke pričakujejo vrnitev rotacijskega motorja v Mazdine avtomobile. Čeprav zahtevni za vzdrževanje in nikakor ne med varčnejšimi so se lastnikom odkupili z navdušujočo močjo. Tako imenovani Wanklovi motorji pa se zdaj končno vračajo – a ne v obliki, ki bi jo prej omenjeni navdušenci želeli in pričakovali.

Že nekaj časa se je šušljalo, da bi Mazda rotacijski motor lahko začela uporabljati v kombinaciji z elektromotorjem, zdaj pa je to informacijo za nizozemsko spletno stran Zerauto potrdil Martijn ten Brink, podpredsednik Mazdinega evropskega oddelka za prodajo in odnose s strankami. Ten Brink je dejal, da bo Mazda prihodnje leto predstavila avtomobil z električnim pogonom, ki pa bo na voljo tudi s tako imenovanim sistemom za podaljševanje dosega v obliki rotacijskega motorja. Ta bo precej manjši od do zdaj znanih tovrstnih motorjev, saj bo velik približno »toliko kot dve škatli za čevlje«, namesto dveh pa bo imel le en bat.

Novinec ne bo konkuriral podobnim avtomobilom, kot je BMW i3

»Na željo strank bomo v prihodnosti avtomobile lahko opremili s sistemom za podaljševanje dosega v obliki rotacijskega motorja. Ta bo namenjen strankam, ki jih skrbi morebiten premajhen doseg elektromotorja. A realne potrebe po tem ni, saj večina ljudi dnevno prevozi le okoli 60 kilometrov od doma do službe in nazaj, zato ne bomo pretiravali z velikostjo baterij. Vse to pa se seveda še lahko spremeni,« je dejal Martijn ten Brink.

Tako kot zadnje čase Mazda zelo pogosto poudarja, pa je ten Brink še enkrat potrdil, da električni avtomobil, ki prihaja na ceste prihodnje leto in si bo delil osnovo s prihajajočo generacijo Mazde 3, ne pomeni opustitve razvoja klasičnih motorjev. Elektromotorji naj bi namreč včasih – če upoštevamo celoten potek proizvodnje električne energije – še bolj onesnaževali ozračje kot pa na primer bencinski motorji. Ti naj bi tako v osebnih avtomobilih igrali pomembno vlogo vsaj še naslednjih 15–25 let.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol