Mazda razkrila usodo 'ruske veje'

14. 11. 2022 | Jure Šujica
Deli

Zgodilo se je pričakovano, vendar pri Mazdi morebiti še niso rekli zadnje.

Japonska avtomobilska znamka Mazda je že lep čas kolebala o usodi svoje tovarne in zastopstva v Rusiji. Mazda je bila namreč ena prvih znamk, ki je na tamkajšnjem trgu marca, kmalu po izbruhu spopadov, v Rusiji ustavila dobavo sestavnih delov v tovarno, mesec dni kasneje pa je nato v njej tudi zaustavila proizvodnjo svojih vozil. In očitno tam novih avtomobilov ne bodo več proizvajali, vsaj v bližnji prihodnosti ne.

Tovarno v Vladivostoku so namreč leta 2012, pred komaj desetletjem zgradili v sodelovanju z ruskim proizvajalcem Sollers, tam pa so proizvajali modele CX-5, CX-9, CX-30 in Mazda6. Letna proizvodnja je znašala 50.000 vozil.

A odhod morda vendarle ni dokončen. Mazda je namreč Sollersu prodala svoj polovični delež, in sicer za simbolični evro. V pogodbi so pustili možnost, da v prihodnjih treh letih za isti znesek delež odkupijo nazaj.

Poteza Mazde močno spominja na Renaultovo, ki je svoj delež pod podobnimi pogoji za enak znesek prodal Rusiji. Ob tem velja izpostaviti, da si je Renault tedaj lastil tudi AvtoVAZ, podjetje, pod okrilje katerega spada tudi Lada.

A tovarna naj bi po poročanju tujih tiskovnih agencij vseeno nadaljevala z delom in celo v večjem obsegu kot doslej. Sollers namreč za prihodnje leto načrtuje predstavitev povsem novega avtomobila.