Mazda se vrača k rotacijskim motorjem

20. 4. 2020 | Jure Šujica
Deli

V praksi bi ga lahko videli že letos.

Mazda v letošnjem letu praznuje prav posebno obletnico – 100. obletnico delovanja. V tem času so avtomobilskemu svetu ponudili kar nekaj revolucionarnih rešitev, med katerimi je kot zadnja lani na cesto zapeljala nova generacija bencinskih motorjev, imenovana Skyactiv-X. A še nekoliko večji pečat je v njeni zgodovini pustil tako imenovan rotacijski ali Wanklov motor.

Mazda morda ni edina niti ni prva avtomobilska znamka, ki je začela eksperimentirati z rotacijskimi motorji. To so sicer storili že leta 1967 z modelom Cosmo, zagotovo pa je, da imajo na tem področju največ izkušenj, saj so rotacijske motorje opustili šele ob koncu proizvodnje modela RX-8 leta 2012. A očitno je, da bo Mazda na veselje številnih ljubiteljev znamke koncept motorja brez valjev znova obudila.

Potem ko se je že dlje časa šušljalo, da bo Mazda naposled v takšni ali drugačni obliki rotacijski motor vrnila v uporabo – pri tem so manjšo, 0,33-litrsko različico z zgolj eno zgorevalno komoro in v sodelovanju z elektromotorjem že preizkušali v Mazdi2 – so zdaj namigovanja bolj ali manj potrdili tudi sami. V nedavni izjavi za javnost so namreč potrdili, da bi podoben rotacijski motor kot v Mazdi2 lahko svoj prostor dobil tudi pod pokrovom križanca MX-30. Ta na ceste prihaja tekom letošnjega leta, rotacijski motor pa bi služil kot podaljševalnik dosega, pogon pa bo na drugi strani zaupan elektromotorju z močjo 106 kilovatov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol