Po obsegu prodaje v Evropi ostaja na vrhu Volkswagen. Francozi z največjim padcem, nemške premijske znamke pa vse višje. Med prvo deseterico tudi Kia.
V letu 2022 smo v Evropi registrirali 11.286.939 vozil, kar je 4,1 odstotka manj kot leto prej. Znamka Volkswagen je tudi po 6,9-odstotnem padcu v primerjavi z letom 2021 zlahka ostala na prvem mestu po obsegu prodaje vozil v Evropi z 1.197.455 prodanimi vozili v letu 2022. Druga je Toyota s kar 7,9 odstotka večjim obsegom prodaje kot leto prej.
Zanimivo na tretjem in četrtem mestu že sledita premijska BMW in Mercedes (lani na četrtem in šestem mestu), med katerima je bilo lani za približno le 10.000 prodanih vozil razlike. Bavarci so sicer zabeležili za 5,4 odstotka, Mercedes pa odstotek in pol slabši rezultat. Na petem mestu je Peugeot, ki je bil leta 2021 celo druga najbolj prodajana znamka v Evropi in je s 14,5 odstotka slabšim rezultatom med prvo deseterico nazadoval najbolj. Zato pa je Peugeot 208 najbolj prodajan avtomobil leta 2022 v Evropi.
Preberite tudi: Renault lani s padcem. Kaj se je zgodilo?
Na šestem mestu je Audi z 2,9 odstotka več prodanih vozil. Na sedmem Renault, ki je v 2022 izgubil kar 14,1 odstotka prodajnega obsega leta 2021 in zdrsnil za dve mesti. Na osmem je edina nova znamka v prvi deseterici, ki je s 7,9 odstotka boljšim rezultatom iz nje izrinila Ford - prodajno vse uspešnejša Kia. Sledita še Škoda z 8,5 odstotka slabšim rezultatom in Hyundai, ki je v Evropi lani prodal pol odstotka več vozil kot leta 2021.
2022 | 2021 | Znamka | Število prodanih vozil | Sprememba v % |
1 | 1 | Volkswagen | 1.197.455 | -6,9 |
2 | 3 | Toyota | 766.769 | +7,6 |
3 | 4 | BMW | 646.538 | -5,4 |
4 | 6 | Mercedes | 634.697 | -1,5 |
5 | 2 | Peugeot | 619.173 | -14,5 |
6 | 7 | Audi | 614.545 | +2,9 |
7 | 5 | Renault | 582.766 | -14,1 |
8 | 11 | Kia | 542.423 | +7,9 |
9 | 8 | Škoda | 538.623 | -8,5 |
10 | 10 | Hyundai | 518.566 | +0,5 |
Stellantis v prvem polnem letu na drugem mestu
Med proizvajalci na vrhu sicer ostaja skupina Volkswagen, ki je kljub 5,7 odstotka slabšemu rezultatu lani izdelala kar četrtino vseh prodanih vozil v Evropi (24,7 odstotka), drugi je Stellantis z 18,2-odstotnim tržnim deležem. Skupina Hyundai je z 9,4-odstotnim tržnim deležem dohitela skupino Renault, z dobrimi sedmimi odstotki sledita BMW in Toyota.
Zanimivo je, da so nemške premijske znamke po obsegu prodaje prehitele francoske znamke. Še leta 2007 so bili Mercedes, BMW in Audi šele na devetem, desetem in enajstem mestu. Renault je na četrtem mestu takrat v Evropi prodal dvakrat več avtomobilov kot Audi. Zaradi razlik v izkoriščanju ekonomije obsega in doseženih razlik v ceni, ki se z razvojem električnih avtomobilov v zadnjem času oblikujejo na novo, se prodajne številke seveda ne enačijo s poslovno uspešnostjo.
Pri Renaultu so sicer napovedali strateški premik osredotočenosti od obsega proizvodnje proti doseganju višje dodane vrednosti. Vse to se dogaja ob izrazitem višanju cen v zadnjih letih, ki so se sicer sedaj nekoliko umirile. Zato ni nenavadno, da je vse bližje deseterici najbolj prodajanih znamk v Evropi na dvanajstem mestu tudi Dacia. Velik vpliv na prodajne rezultate so še vedno imele tudi težave z dobavljivostjo.
Vir podatkov je Združenje evropskih proizvajalcev avtomobilov. Podatki ne zajemajo Teslinih vozil.
Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"