Glasovno upravljanje je po besedah Mercedesa naslednji hit na področju tehnologije informativno-zabavnih sistemov.
Ste tudi vi med tistimi, ki se včasih vprašajo, kaj lahko avtomobilski proizvajalci sploh še ponudijo novega v prihodnjih rodovih svojih vozil. Zadnja leta tako spremljamo neverjeten napredek na področju informativno-zabavnih sistemov in povezljivosti, prav ta segment pa poleg pogona (še zlasti če je govora o električnih avtomobilih) predstavlja področje, ki mu proizvajalci namenjajo največ pozornosti. In Mercedes-Benz pri tem ni nobena izjema.
V zadnji generaciji modelne flote so tako uvedli povsem nov informativno-zabavni sistem, znan pod imenom MBUX. Ta je že zdaj opremljen z umetno inteligenco, zaradi česar lahko recimo avtomobil sam prilagaja vonjave v kabini, ambientalno osvetlitev, temperaturo, vrsto masaže sedežev in tako naprej. A kot pojasnjuje Nils Schanz, vodja oddelka za razvoj interakcije pri Mercedesu, je to šele začetek.
Področje, ki so mu pri Mercedesu posvetili največ pozornosti, je področje glasovnega upravljanja. Več kot 80 odstotkov kupcev njihovih vozil namreč meni, da je glasovno upravljanje eden od najpomembnejših elementov informativno-zabavnih sistemov, hkrati pa takšen sistem omogoča hitrejše in lažje iskanje želenih podatkov. Prav glasovno upravljanje in z njim povezani sistemi bodo namreč v prihodnjih letih doživeli največji razcvet. Svetovna vlaganja na tem področju naj bi se tako v prihodnjih petih letih z 1,8 milijarde evrov povečala na kar 24,3 milijarde evrov.
Mercedes-Benz bo tako recimo v prihodnjih letih omogočil kupcem, da bodo na primer iz avtomobila lahko na dom naročili hrano iz priljubljene restavracije ali vstopnice za ogled filma v kinematografih, ali pa jim bo recimo pomagal poiskati želeno restavracijo, upoštevajoč različne kriterije, kot je povezava z brezžičnim internetom in podobno. Kar je pri tem najbolj pomembno, je dejstvo, da bo celotna interakcija potekala prek pogovora, plačilo za naročene storitve pa bo mogoče izvesti kar iz avtomobila med vožnjo.
No, novi modeli pa se ne bodo povezovali zgolj z restavracijami, temveč tudi s pametnimi domovi. Tako bo recimo mogoče nastaviti samodejno odpiranje garažnih vrat ali prižiganje luči ali pa recimo preveriti, ali so zaprta vsa okna v stanovanju. Ob tem si pri Mercedesu želijo, da bi bila pozneje omogočena tudi interakcija z rešitvami drugih proizvajalcev. Želijo sicer, da bi kupci njihov sistem uporabljali pred Googlovim oziroma Applovim. Dejstvo je, da 90 odstotkov kupcev uporablja sistem MBUX. Tudi zato, ker gre za rešitve, ki so jih v oddelkih po svetu razvili sami in glede na lastne želje.
Pa bodo nove rešitve na voljo tudi slovenskim kupcem? Zaenkrat, kot kaže, še ne. Na voljo bo namreč le na izbranih trgih in v 23 jezikih, med katerimi pa ni slovenščine. Vseeno pa lahko verjamemo, da bo naposled prišlo tudi do tega.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem