Mercedes-Benz Indija: do leta 2040 bo avtomobile poganjal vodik

25. 1. 2018 | Jure Šujica
Deli

Glavni razlog, ki preprečuje razvoj električne mobilnosti v Indiji, je nedovršena električna infratruktura.

Evropa in ostali (avtomobilski) svet se je znašel v časih, ko se aktivno dela na področju menjave fosilnih goriv za alternativne vire energije. A če se je sprva zdelo, da je prihodnost v elektriki, zadnje čase vse večjo pozornost dobiva vodik. V nedavni raziskavi KPMG je namreč velik del avtomobilske stroke omenjeni vir energije označilo kot pogonsko sredstvo prihodnosti, javno pa se je zdaj izpostavil tudi Mercedes-Benz.

Čeprav se zdi, da je nemški avtomobilski proizvajalec ena izmed gonilnih sil razvoja električnih avtomobilov, je javnost s svojo izjavo po poročanju časnika The Economic Times presenetil direktor Mercedes-Benz Indija, Roland Folger. Indija namreč podobno kot večina evropskih držav razmišlja o omejitvi oziroma popolni prepovedi avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem do leta 2030 in vzpodbujanju avtomobilov z električnim pogonom. Po mnenju Folgerja pa je to napaka, saj meni, da je prihodnost v avtomobilih s pogonom na vodik.

Potrebna bi bila prevelika vlaganja

»Do leta 2040 bo avtomobile s pogonom na vodik vozil cel svet. Po mojem mnenju je ideja, da se celotna država preusmeri v električni promet, preuranjena,« je bil jasen prvi mož Mercedesa v Indiji. Ob tem izpostavlja po njegovem mnenju ključna problema, ki sta premajhen potencial in prepočasen razvoj tovrstne tehnologije, ki je še vedno preslabo razvita, da bi lahko uspešno konkurirala motorjem z notranjim izgorevanjem.

Čeprav je Indija s svojimi 1,2 milijardami prebivalcev in rastočo prodajo avtomobilov zanimiv trg za vse svetovne proizvajalce, pa njena infrastruktura ne omogoča naglega preskoka na alternativne vire energije. Kot glavna težava se pojavlja slabo razvita infrastruktura, v katero bi bilo po mnenju Folgerja potrebno vložiti več sto milijard evrov, če bi želeli vzpostaviti učinkovit sistem, potreben za uporabo električnih avtomobilov. Sem so zajete nove elektrarne – kot glavni vir pridobivanja elektrike se še vedno uporablja premog – daljnovodi, električne polnilnice in tako naprej. Na tako velika vlaganja pa niso pripravljeni niti država niti privatni sektor.

Jure Šujica
foto: Daimler AG